Retail&Agrobusiness

ZF Live Special: supliment ZF Retail. Bogdan Marcu, Cushman & Wakefield Echinox: Dacă ne uităm la China unde vânzarile au crescut cu 70-80% după scăderea cazurilor de coronavirus, este posibil să avem o criză în formă de V şi retailerii să îşi revină rapid

ZF Live Special: supliment ZF Retail. Bogdan Marcu,...

Autor: Ramona Cornea

03.04.2020, 16:32 7445

Bogdan Marcu, partner retail agency Cushman & Wakefield Echinox, afirmă că pandemia de COVID 19 ar putea duce la o criză în formă de V şi retailerii să îşi revină rapid, dacă ne uităm la exemplul Chinei, unde vânzările au crescut cu 70% - 80% după scăderea numărului de cazuri de coronavirus.

Citeşte analizele din suplimentul ZF Retail 2020

”Dacă ne uităm la China, vedem că după ce au fost mai puţin cazuri de coronavirus, vânzarile au crescut cu 70-80% faţă de perioada precedentă, ceea ce arată că este posibil să avem o criză în formă de V şi mulţi retaileri să îşi revină destul de rapid. Unii operatori sunt mai afectaţi decât alţii”, a declarat Bogdan Marcu în cadrul unei ediţii speciale a emisiunii de business ZF Live, organizată cu ocazia lansării suplimentului şi secţiunii speciale ZF Retail.

Ce a mai declarat Bogdan Marcu:

·         Dacă în primele luni aveam o creştere între 5-10% faţă de anul precedent în ceea ce priveşte vânzările înregistrate de retaileri, perioada aceasta de martie, aprilie, mai era printre cele mai bune perioade din an pentru retaileri, în urma declarării a stării de urgenţă din 16 martie am vazut un declin puternic, iar începând cu 23 martie, momentul în care s-a restricţionat libertatea de mişcare a populaţiei şi cu închiderea centrelor comerciale, totul a îngheţat.

·         În mai puţin de două săptămâni, de la un pozitivism extraordinar din piaţă, am trecut la agonie, exceptând retailerii din comerţul de food, farmaciile sau magazinele veterinare.

·         Industria de fashion a fost prinsă de această criză cu stocuri foarte mare şi nu există o perioadă mai proastă decât acum pentru ca industria de fashion să se confrunte cu o astfel de criză.

·         Principala problemă cu care se confruntă toată lumea acum este cea a impredictibilităţii pentru că nu ştim cât va dura această criză, ceea ce duce ca retailerii să aibă mai multe tipuri de planuri structurate pentru perioada următoare şi să încerce să se adapteze.

·         Vedem că sunt legi şi ordonante noi care modifică modul de a interacţiona cu comercianţii, iar lucrurile se schimbă de la o zi la alta.

·         Pentru mulţi dintre retaileri,online-ul a rămas singurul canal de vânzare, ceea ce înseamnă că cei care au fost pregătiţi din punct de vedere al infrastructurii să deservează comenzi online şi să facă faţă numărului crescut de cereri din această perioadă sunt principalii câştigători. În momentul de faţă, online-ul este principalul câştigător.

Dacă retailerii vor putea răspunde cererii consumatorilor, probabil că obişnuinţa consumului online se va prelungi şi în perioada următoare.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO