Retail&Agrobusiness

ZF Retail 2018. Comerţul în era 3.0: online-ul şi offline-ul vor convieţui în magazinele viitorului

ZF Retail 2018. Comerţul în era 3.0: online-ul şi...

Autor: Roxana Rosu, Alex Ciutacu

11.05.2018, 00:07 177

Platformele online, cum sunt Alibaba şi Amazon, internet of things, robotica, inteligenţa artificială vor avea un cuvânt greu de spus în dezvoltarea retailului alimentar, fără însă ca magazinele fizice să dispară pe termen lung. „Omni-channel este compus şi din partea umană. Uşor-uşor, probabil, oamenii vor fi înlocuiţi de roboţi, dar este un proces foarte lung“, este de părere Valer Hancaş, director corporate affairs şi comunicare Kaufland România, la conferinţa ZF Retail 2018.

O altă tendinţă observată de retaileri, dar şi de producători, distribuitori şi consultanţi este schimbarea raportului modern-tradiţional, în condiţiile în care magazinele moderne vor ajunge să acapareze 70-80% din piaţă, pe măsură ce comerţul tradiţional pierde teren, a spus Jean Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour România. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO