Retail&Agrobusiness

ZF Retail Summit 2023. Călin Costinaş, deputy CEO Profi: Continuăm investiţiile. Avem un buget de aproape 120 mil. euro pentru remodelarea magazinelor şi extinderea reţelei

ZF Retail Summit 2023. Călin Costinaş, deputy CEO...

Autor: Cristina Bellu

17.05.2023, 16:46 127

Profi, lanţ de magazine contro­lat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, are pe masă un buget de aproape 120 mil. euro anul acesta pentru remodelarea magazinelor existente şi extinderea reţelei cu noi magazine, dar şi pentru investiţii în tehnologie, susţinei Călin Costinaş, deputy CEO al Profi.

“Continuăm investiţiile. Bugetul de anul acesta pentru investiţii este cuprins între 100-120 de milioane de euro. Faţă de anii trecuţi, împărţirea este diferită, pentru că facem şi remodelarea magazinelor. Magazinele pe formatul nou pe care l-am dezvoltat performează foarte bine, peste 30% an/an. În acest context o parte din bugetul de investiţii merge în remodelarea magazinelor existente, iar o parte pentru magazine noi. În paralel investim în tehnologie, în zona de IT”, a spus Călin Costinaş în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2023.

Alte declaraţii:

♦ Anul a început bine. În primul trimestru suntem pe plus 25% an/an, semnificativ peste inflaţie. Vedem că existe nişte schimbări, dar nu credem că sunt atât de radicale. Simţim în consum că există o anumită schimbare de obişnuinţă, în sensul că scad un pic volumele, şi mai există o migrare dinspre produsele premium spre produsele medii sau dispre produsele medii spre produsele economic. Cumva inflaţia a obligat clientul să-şi modifice un pic obiceiul de consum, dar nu radical.

♦ Din perspectiva inflaţiei, cred că va urma o deflaţie. Vedem câteva categorii în care preţurile coboară. Un exemplu este laptele. Categoriile care au crescut cel mai mult anul trecut, anul acesta vor începe să scadă – acesta este trendul. Există categorii în care raportat la 2022, inflaţia este la jumătate. Dacă ne uităm acum la ce s-a întâmplat cu preţul grâului, vedem că anul trecut s-a dus la un maximum de 380 şi a coborât la 200 şi ceva. Acest lucru înseamnă că toate articolele care folosesc grâul ca materie primă urmează să scadă ca preţ.

♦ Proximitatea şi suprafeţele mici cresc peste tot în Europa, nu numai în România. În perioada pandemiei a fost o excepţie. Atunci clienţii mergeau mai rar şi cumpărau mai mult. Era normal să meragă spre magazinele de format discount şi hypermarket. Cred că următorii doi ani sunt cumva favorizaţi de preţ, acolo unde exista preţul va creşte consumul şi apoi urmează proximitatea. Nu cred că ne mai întoarcem la modelul în care să mergem la cumpărături împreună cu familia şi să stăm trei ore într-un magazin. Trendul va fi spre proximitate, suprafeţe mici. De aceea şi hypermarketul merge spre un alt tip de concept şi discout-ul se duce către alt model.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO