Retail&Agrobusiness

ZF Retail Summit 2023. Doina Vîlceanu, ContentSpeed: Din totalul retailului din România, comerţul online reprezintă maximum 10% - 11%. În ţări precum Polonia vorbim de peste 40%

ZF Retail Summit 2023. Doina Vîlceanu, ContentSpeed: Din...

Autor: Ramona Cornea

18.05.2023, 14:44 132

Comerţul online are o pondere de maximum 10% - 11% din totalul retailului din România, pe când în ţări precum Polonia această pondere poate ajunge şi la 40%, afirmă Doina Vîlceanu, marketing director în cadrul companiei ContentSpeed.

„Businessul tradiţional românesc acum migrează, face această transformare digitală de la un business fizic care înţelege importanţa canalului de vânzare din online. Din totalul retailului din România, ecommerce reprezintă maximum 10% - 11%. În ţări mai dezvoltate, precum Polonia, vorbim de peste 40%, deci putem ajunge la nişte cifre foarte mari. În momentul în care vom conştientiza noi, antreprenorii, că investiţia în ecommerce reprezintă 10% - 15% într-un magazin fizic, atunci poate am reuşi să redirecţionăm bugetele astea de investiţii pe care ni le-am planificat în 2023 şi către acest canal de vânzare”, a spus Doina Vîlceanu în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2023.

Ce a mai declarat Doina Vîlceanu în cadrul evenimentului:

• Viitorul retailului este omnichannel. În momentul de faţă nu putem că avansul pe care l-a luat ecommerce-ul datorită pandemiei se va menţine. Am şi văzut căderea de anul trecut, dar se menţine o creştere mică a României. Pentru noi, viitorul sună bine.

• Totul este o oportunitate, depinde de cum vezi lucrurile în viaţă. Pentru noi, depinde foarte mult de consumul pieţei. Dacă clienţii noştri nu au vânzări, nu au motive să ne dea nouă bani în continuare. Cu cât creşte consumul, cu atât mai bine ne va fi şi nouă.
• Planul nostru dintotdeauna a fost identificarea industriilor şi să le oferim funcţionalităţi specifice lor, cu care să ne asigurăm că ei şanse să vândă cât mai mult pentru a putea să-şi permită serviciile noastre.

• Peste 40% din portofoliul nostru e format din retaileri, restul sunt B2B, unde vorbim de valori mult mai mari ale comenzilor. Platforma Contentspeed a avut anul trecut o valoare a comenzilor de 120 mil. euro, iar 40% este retail. 

• Ce am văzut ca trend am văzut aplecarea retailerilor din portofoliul nostru către proprii clienţi. Retailerii ne cer metode prin care să-şi fidelizeze clienţii – metode de marketing, de promoţii care să nu fie legate de preţ, ci de servicii, să fie cu o valoare adăugată
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO