Retail&Agrobusiness

ZF Retail Summit 2025. Georgian Bâlă, Julius Meinl România: Continuăm să investim în segmentul de retail din România. Am identificat oportunităţi de creştere şi vrem să investim

ZF Retail Summit 2025. Georgian Bâlă, Julius Meinl...

Autor: Ramona Cornea

12.05.2025, 16:08 104

Julius Meinl România pariază tot mai mult pe segmentul de retail local, pe fondul unor oportunităţi identificate în piaţă, susţine Georgian Bâlă, managing director al companiei. 

 
„Noi am trecut în partea de retail dintr-o nevoie acută atunci, în 2020, acum am identificat oportunităţi de creştere şi vrem să investim. Partea de retail a depăşit partea de HoReCa. Continuăm să investim în retail pentru că vedem potenţial. E un trial and error, noi până în 2020 nu aveam retail. Aveam retail doar în Austria, deci în România este un trial and error pentru noi şi colegii de la grup, în alte ţări nu a prins atât de bine acest segment. România a devenit un model pentru alte ţări. Tot ce facem noi în România încercăm să exportăm ca model şi în alte ţări, exportăm modelul de business pe care l-am început aici”, spus el în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2025.
 
Ce a mai declarat Georgian Bâlă în cadrul evenimentului ZF: 
 
Cât de importantă este producţia? Este clar foarte importantă, noi avem două fabrici în Italia şi Austria unde producem cafeaua. Pentru noi, cafeaua este segmentul principal. Noi investim în retail, înainte de 2020, businessul nostru era dedicat HoReCa, dar după aceea ne-am uitat la alte segmente, iar retailul a fost printre ele. Producţia rămâne pentru o perioadă în Italia şi Austria.
 
Contează brandul la cafea, contează foarte mult şi marjăm pe partea acesta. Pentru fidelizarea clienţilor avem produse personalizate, campanii omnichannel. Şi pentru noi contează foarte mult poziţionarea, oamenii sunt obişnuiţi cu premium în HoReCa şi vrem să replicăm asta şi în retail. 
 
Cea mai mare provocare pentru noi este schimbarea preferinţelor consumatorului final, ne dă de furcă cel mai mult pentru că vedem o trecere către cafenelele de specialitate, cafeaua de origine şi este clar că aici trebuie să adresăm şi noi segmentul acesta. Provocarea cea mai mare este adaptarea noastră la schimbările din piaţă. 
 
Ca oportunitate aş spune că este digitalizarea, este clar pe primul loc şi pentru noi, atât pe partea de AI, CRM, avem mai multe segmente pe care le adresăm pe partea aceasta de digitalizare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels