Companii

Retailerii de bricolaj au investit 97 mil. euro în şase magazine

Retailerii de bricolaj au investit 97 mil. euro în şase magazine

Autor: Cristi Moga

19.09.2012, 00:07 806

Marile lanţuri de bricolaj de pe piaţa locală, care au vânzări anuale de peste un miliard de euro, au mai deschis în acest an şase magazine în urma unor investiţii cumulate de 97 de milioane de euro, toate proiectele fiind realizate în afara Capitalei, reiese dintr-o analiză a ZF.

Jucătorii din această piaţă au continuat să se extindă, dar într-un ritm mai redus, în condiţiile în care anul trecut au deschis opt magazine, în timp ce în 2008, cel mai bun an pentru piaţa de profil, numărul investiţiilor noi finalizate s-a ridicat la 18. Cel mai activ jucător în 2012, ca de altfel în fiecare din cei patru ani de criză, a fost Dedeman, compania controlată de fraţii Pavăl din Bacău, care a deschis patru unităţi noi în urma unor investiţii de 47 mil. euro, ce au dus reţeaua la 30 de magazine. Anul trecut Dedeman a finalizat cinci magazine în care a investit 60 mil. euro, dar în 2012 "sunt şanse reduse" ca firma să mai deschidă vreun magazin.

Pe lângă Dedeman, germanii de la Hornbach au finalizat anul acesta o investiţie de 30 de milioane de euro într-un magazin din Timişoara, în timp ce austriecii de la BauMax au deschis cu 20 mil. euro cea de-a doua unitate a companiei din Cluj.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro