• Leu / EUR4.7619
  • Leu / GBP5.4653
  • Leu / USD4.1988
Companii

Retailerii din Baneasa Shopping City: Vanzarile sunt sustinute de numarul mare de vizitatori din weekend

Secțiune susținută de Medlife Logo
Retailerii din Baneasa Shopping City: Vanzarile sunt sustinute de numarul mare de vizitatori din weekend

Daca la sfarsit de saptamana parcarile au fost neincapatoare, iar in zona de food s-au format cozi in asteptarea unei mese libere, in timpul saptamanii numarul de vizitatori a fost mult mai redus, potrivit datelor oferite de o parte dintre chiriasii din Baneasa Shopping City.
"In prima luna am rulat 50.000 de euro, dar se poate si mai bine. In weekend vanzarile sunt foarte bune, dar in timpul saptamanii este mai greu pentru inceput, poate si din cauza traficului si a distantei fata de oras", a declarat Rares Jianu, unul dintre fondatorii retailerului de imbracaminte TinaR.
La jumatatea lunii aprilie, la inaugurarea centrului comercial, reprezentantii acestuia estimau pentru intreg anul opt milioane de vizitatori si vanzari de 250 de milioane de euro. Astfel, cei peste 750.000 de oameni care au trecut pragul Baneasa Shopping City in prima luna, demonstreaza ca tinta avansata de dezvoltator poate fi atinsa si chiar depasita.
Referitor la vanzari, reprezentantii Baneasa Shopping City spun ca marile companii care detin si cea mai mare suprafata in cadrul centrului comercial, printre acestea numarandu-se Inditex, Solmar sau Peek & Cloppenburg, dar si brandurile nou intrate in Romania, s-au bucurat de cei mai multi clienti care au vrut sa le testeze produsele.
Potrivit lui Rares Jianu insa, un centru comercial nou lansat are nevoie de o perioada de acomodare, in care sa se creeze un vad. Numai dupa aceea vanzarile vor incepe sa se consolideze.
"In centrul comercial Plaza Romania rezultatele s-au ridicat abia dupa un an, asa ca am inclus in planul nostru pentru Baneasa o perioada de acomodare. Cu toate acestea nu mai este ca in anii trecuti cand inregistram un boom extraordinar in primele luni de la deschidere. In Bucuresti Mall, de exemplu, care a fost primul mall deschis in Romania in 1999, am facut si 10.000 de dolari pe zi. Acum sunt mult mai multe centre comerciale, oamenii au de unde alege", explica Jianu.
De aceeasi parere este si Vicentiu Zorzolan, omul de afaceri care detine franciza pentru brandul Esprit si care spune ca vanzarile au fost la nivelul asteptarilor, insa va mai dura pana la obtinerea profitului.
"Locatia este foarte buna, este un proiect reprezentativ, dar ca orice proiect nou va necesita cateva luni pana vom ajunge la cifre solide", spune Zorzolan. Magazinul Esprit din Baneasa Shopping City a fost deschis in urma relocarii magazinului din Carrefour Feeria, situat in aceeasi zona. In prima luna de la deschiderea mallului, vanzarile Esprit au depasit cu 10% valoarea de 150.000 de euro obtinuta lunar in galeriile comerciale din Carrefour Feeria.
Retailerii sustin ca varful vanzarilor a fost reprezentat de primele zece zile de la deschidere, perioada care a coincis cu sarbatorile de Paste. "Au fost zile in care am facut si o mie de euro pe zi, dar apoi am avut vanzari doar in weekend. Este trafic sambata si duminica, dar in timpul saptamanii este gol, daca iti intra cinci - sase persoane in magazin este bine", este de parere Cristina Lupu, directorul general al Azteca CLC Group, companie care detine franciza pentru magazinele de imbracaminte IKKS. Cristina Lupu pune numarul mic al clientilor pe seama absentei unei zone de entertainment in cadrul centrului comercial.
"In timpul saptamanii vezi mai mult tineri care vin sa se plimbe, dar care pleaca fara sacose de cumparaturi. In aprilie am facut
15 mii de euro, dar nu vad o crestere prea mare in luna mai. Nu vreau sa-mi fac o parere intr-un timp atat de scurt, dar daca stau sa ma gandesc la cheltuielile cu chiria, salariile si stocul de marfa, sunt la limita. Daca o vom duce tot asa nu iau in calcul ca in primele sase luni sa imi amortizez investitia", crede Lupu.
In primele zile de la deschidere majoritatea magazinelor din Baneasa Shopping City au incercat sa atraga clienti prin reduceri promotionale sau oferte speciale, lucru care a contribuit la cresterea vanzarilor.
Magazinul de imbracaminte si acesorii Next Romania, care acopera o zona de 440 de metri patrati in mallul din Baneasa, avand la lansare peste 17 mii de produse, a ajuns in prima luna de la deschidere la vanzari de aproape 190 de mii de euro.
"Ca si dinamica, articolele de imbracaminte pentru femei si barbati au fost in target, dar pentru articolele destinate copiilor am avut vanzari cu 50% mai mari decat ne asteptam", spune Victoria Houghton, managing director al Next Romania. Investitia in primul magazin Next Romania, dar si in cumpararea francizei a costat-o pe Houghton 500.000 de euro.
Si brandul Cacharel, nou intrat in Romania pe segmentul de imbracaminte pentru barbati, a inregistrat vanzari peste asteptari. "Vanzarile pe care le-am obtinut in prima luna de la deschiderea centrului comercial au fost cu 20% mai mari fata de celelalte locatii pe care le detinem in Europa, ceea ce plaseaza magazinul din Romania pe primul loc in termeni de vanzare intr-o perioada atat de scurta", spun reprezentantii M&M Retail Romania, companie care detine franciza pentru Cacharel la nivel local.
Zona de food a fost cea mai populata in toata aceasta perioada, restaurantele de fast-food inregistrand vanzari semnificative. "Ne asteptam la un numar de 700 - 1.000 de clienti pe zi, vanzarile putand ajunge la aproximativ 10.000 de euro in zilele de varf", este de parere Cristian Farmache, unul dintre actionarii Darcom Sea Food, companie care detine master-franciza restaurantelor fast-food Nordsee in Romania.
Baneasa Shopping City, deschis in urma unei investitii de circa 150 de milioane de euro si unul dintre proiectele dezvoltate de compania Baneasa Developments, controlata de omul de afaceri Puiu Popoviciu, este al cincilea mall deschis in Capitala dupa cele doua centre comerciale dezvoltate de Anchor Grup, respectiv Bucuresti Mall si Plaza Romania, dupa City Mall si Unirea Shopping Center, controlat de familia Adamescu.
Baneasa Shopping City face parte din zona de retail a proiectului Baneasa, care mai cuprinde si unitati ale retailerilor de mobilier Ikea si Mobexpert, un hipermarket Carrefour si un magazin de bircolaj al retailerului Bricostore.

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Principalele valute BNR - joi, 13:35
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7619
Diferență: 0,1262
Ieri: 4.7559
Azi: 4.1988
Diferență: 0,1121
Ieri: 4.1941
Azi: 5.4653
Diferență: -0,2591
Ieri: 5.4795
Azi: 4.1953
Diferență: 0,2054
Ieri: 4.1867