Companii

Retailerii internaţionali se luptă să atragă magazinele de cartier

Foto: Silviu Matei

Foto: Silviu Matei

Autor: Cristina Roşca

10.09.2014, 00:07 763

Cele 70.000-80.000 de mici magazine care mai activează în prezent pe piaţa din România sunt ţinta reţelelor internaţionale din comerţ, care încearcă să le atragă în franciză. Astfel, în plină criză, atât Carrefour, cât şi Metro Cash& Carry şi Mega Image şi-au lansat lanţuri de francize, împreună ajungând la un total de circa 850 de magazine de proximitate.

Expansiunea agresivă a lanţurilor internaţionale şi criza izbucnită în 2009 şi-au pus amprenta asupra businessurilor mici din comerţ care pentru a supravieţui trebuie fie să se specializeze şi să vină cu ceva nou, fie să intre sub umbrela unei francize.

De la lansarea comerţului modern în Româ­nia în 1996 numărul magazinelor de cartier a scăzut la jumă­tate, respectiv de la circa 150.000 la 70-80.000 de unităţi.

WikiZF: Profilul companiei Carrefour

WikiZF: Profilul companiei Metro Cash& Carry

Odată cu lansarea sistemelor de franciză reţelele internaţionale au ajuns să se lupte între ele nu doar pe spaţiile disponibile, ci şi pe posibile ţinte de achiziţii sau posibile ţinte de francizaţi.

În contextul acestei lupte şi numărul de magazine LaDoiPaşi - franciza Metro Cash&Carry - a scăzut în ultimele şase luni de la 700 la 640.

WikiZF: Profilul companiei Mega Image

„Ritmul de deschidere a magazinelor (sau de continuare a colaborării) prin reţeaua LaDoiPaşi depinde de mai mulţi factori, (...) precum puterea comercianţilor de a rezista într-o piaţă concurenţială puternică sau expansiunea agresivă a supermarketurilor şi hipermarketurilor“, spun reprezentanţii Metro Cash&Carry.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre reţeaua LaDoiPaşi, declaraţia reprezentanţilor MEtro despre planurile de extindere

ieşirea maga­zinelor Angst din franciza Carrefour şi vânzarea spaţiilor către Carrefour 

- detalii despre comerţul tradiţional din România 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO