Companii

Retailerul Cora: Asistăm la o competiţie puternică între branduri şi mărci private, acestea din urmă având un potenţial bun de creştere şi profitabilitate

Cora are în portofoliu mai multe mărci private, însă cea mai puternică este cea care poartă numele retailerului – Cora. O alta este Winny.

Cora are în portofoliu mai multe mărci private, însă cea mai puternică este cea care poartă numele retailerului – Cora. O alta este Winny.

Autor: Cristina Roşca

17.08.2022, 16:32 102

♦ Mărcile private au o cotă de piaţă de 10% în vânzările retailerului Cora, dar ponderea creşte în contextul inflaţionist actual ♦ Lanţul de magazine, ce operează local o reţea de zece hipermarketuri şi o serie de magazine de proximitate, a avut afaceri de 313 mil. euro anul trecut ♦ Asta înseamnă că vânzările de mărci private sar de 30 mil. euro anual.

Retailerul franco-belgian Cora are în portofoliul din România 3.000 de produse marcă privată, acestea purtând nume precum Winny, Tradiţia Gustului sau Creme D’or, iar numărul de articole dezvoltate de companie sub un brand propriu e în creştere. Spre comparaţie, în portofoliul hipermarketurilor Cora există în total peste 30.000 de articole, ceea ce înseamnă că mărcile private reprezintă circa 10% din total. Aceeaşi pondere, aceste bunuri o au şi în vânzări.

„În acest moment, mărcile noastre private au o pondere de aproximativ 10% în vânzări, în creştere versus 2021 şi 2020. Clienţii sunt interesaţi de mărci private datorită raportului calitate/preţ, iar această tendinţă s-a accentuat în noul context generat de inflaţie. Dar preţul nu este singurul element relevant când vorbim de mărci private. Ascensiunea lor se datorează şi diversificării gamelor (...). Vedem în ultimii ani o creştere semnificativă a numărului de produse sub mărci private la nivel de piaţă“, spun reprezentanţii Cora.

Retailerii internaţionali din România au început să dezvolte mărci private acum mai bine de două decenii. La început, aceste produse erau poziţionate pe segmentul cel mai jos de preţ, ele remarcându-se doar prin faptul că sunt cu până la 30% mai ieftine decât brandurile consacrate. În timp, portofoliile de mărci private au fost dezvoltate pentru a acoperi toate segmentele de preţ, chiar şi cel premium, şi toate categoriile de produse, inclusiv nişele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO