Retailerul de încălţăminte Aldo, adus pe piaţa locală în sistem de franciză de către grupul Otter Distribution, a ajuns la o reţea de opt magazine în cinci oraşe din ţară, respectiv în Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Piteşti şi Ploieşti. Compania a preluat franciza Aldo în 2012, după ce timp de mai mulţi ani fusese în portofoliul unui alt grup.
Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii. Ziarul Financiar va lansa împreună cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a acestui an a doua ediţie a Catalogului francizelor din România.
Sub umbrela grupului Otter Distribution, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa românească de încălţăminte, reţeaua Aldo s-a extins de la trei unităţi în 2012 la aproape de trei ori mai multe astăzi. Oficialii companiei nu oferă însă detalii privind planurile de expansiune viitoare. La nivel mondial sub brandul Aldo sunt deschise circa 2.000 de unităţi în 60 de ţări.
Grupul Otter, care deţine franciza Aldo în România, se va ocupa şi de expansiunea viitoare a companiei, nefiind interesat să o ofere mai departe şi altor parteneri. Grupul Otter deţine în portofoliu mai multe branduri, precum Salamander sau Clarks. Acestea sunt aduse tot în franciză, pe când brandul-fanion al grupului, Otter este local. Acesta este folosit pentru o reţea de câteva zeci de magazine multibrand.
Doar pentru brandul Aldo compania estimează în acest an afaceri de 3,7 mil. euro, în creştere de la 3 mil. euro în 2014. Anul trecut, la nivel de grup Otter a avut afaceri de 24 mil. euro. Compania acoperă prin brandurile pe care le are în portofoliu mai multe segmente de piaţă, iar Aldo joacă pe sgementul persoanelor cu venituri peste medie. Pe acelaşi segment mai activează şi branduri internaţionale precum Humanic, dar şi branduri locale precum Musette sau Denis.