Companii

Retailerul de materiale de construcţii MAM Bricolaj, fondat de antreprenorul Cristian Găvan, vrea să îşi extindă reţeaua de magazine şi să diversifice oferta prin parteneriate, francizare sau achiziţii

Retailerul de materiale de construcţii MAM Bricolaj,...

Autor: Roxana Rosu

27.04.2023, 10:14 3880

Retailerul de materiale de construcţii MAM Bricolaj, fondat în Bucureşti de antreprenorul Cristian Găvan, vrea să îşi extindă reţeaua de magazine şi să diversifice oferta prin parteneriate, francizare sau achiziţii, potrivit unei propuneri aprobată de acţionari la AGA din 26 aprilie.

Astfel, acţionarii au împuternicit Consiliul de Administratie să evalueze oportunităţi de parteneriat, francizare sau M&A, inclusiv în a emite oferte neangajante potenţialilor parteneri în vederea dezvoltării şi diversificării activităţii business-ului Mambricolaj şi pentru extinderea reţelei proprii de magazine.

Propunerea prevede şi încheierea unor acorduri de achiziţie de acţiuni la alte societăţi, cu plata parţial sau integral în acţiuni emise de Mambricolaj S.A., achiziţii ce depăşesc 20% din totalul activelor imobilizate, mai puţin creanţele, dar nu mai mult de 30% din acestea din urmă, potrivit unui anunţ publicat joi la BVB.

În aceeaşi AGA, acţionarii au aprobat răscumpărarea de către societate a unui pachet de maxim 84.650 acţiuni proprii, reprezentând maximum 1% din capitalul social, şi o valoare agregată a programului de până la 465.575 lei.

Durata programului este de maxim 18 luni.

Scopul acestei răscumpărări este implementarea planului de recompensare a persoanelor cheie din companie, aprobat în aprilie 2022, sau îndeplinirea eventualelor obligaţii asumate de societate faţă de creditori.

MAM Bricolaj are trei magazine în Bucureşti, o piaţă cu peste 20 de magazine unde se vând materiale de construcţii şi decoraţiuni.

Liderul acestui sector este Dedeman, cu şapte magazine, urmat de Kingfisher, cu şase unităţi sub brandul Brico Depot. Francezii de la Leroy Merlin au şi ei patru puncte de desfacere, iar germanii de la Hornbach au trei.

Printre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de bricolaj se mai regăsesc şi nume precum MatHaus (un brand al businessului Arabesque, deţinut de familia Rapotan, prezent cu un singur magazin în Bucureşti), Damila (o companie din Vâlcea deţinută de Remus Daniel Niţu) sau Artsani (care are două magazine, însă ambele în Prahova, deţinute de antreprenorii George Ţapu şi Oleg Tătaru).

MAM Bricolaj a încheiat primele nouă luni din 2022 cu afaceri de 41,5 milioane de lei, în creştere cu 8,2%, şi un profit net de 650.000 lei, jumătate din nivelul din perioada similară din 2021,


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels