Companii

Retailerul electro Teknosa si-a inchis temporar magazinele

Retailerul electro Teknosa si-a inchis temporar magazinele

Gyorgy Baba a vandut in 2006 51% din actiunile Primex, companie pe care a fondat-o, catre retailerul turc Teknosa

18.04.2008, 20:59 97

Magazinele din lantul de retail de electronice si electrocasnice Teknosa, operate de compania Primex, au fost inchise pe perioada nedeterminata, motivul oficial invocat fiind renovarea, in conditiile in care magazinele au fost relansate sub brandul Teknosa in ultima jumatate de an.
"Este adevarat ca magazinele sunt inchise, dar nu pot sa confirm pentru cat timp. Urmeaza sa realizam strategia cu colegii din Turcia dupa care vom comunica pozitia oficiala", a declarat Camelia Popescu, directorul de marketing al Primex Teknosa, fara sa comenteze asupra motivului renovarii magazinelor.
Teknosa, cel mai mare lant de retail IT din Turcia, detinut de holdingul Sabanci, a achizionat in anul 2006 51% din actiunile Primex, fondat de Gyorgy Baba, si care opera lantul de magazine Cosmo. Tranzactia a fost evaluata la acea perioada la 5 milioane de euro si a presupus preluarea unei retele de aproximativ 30 de unitati, cu suprafete de pana la 400 mp.
De la preluare pana in prezent Teknosa a lansat 7 noi magazine sub brandul propriu, doua in Bucuresti si cinci in teritoriu, planul expus in urma cu un an presupunand insa extinderea cu 15 unitati in 2007 in urma unei investitii de 9 milioane de euro.
Neindeplinirea programului de dezvoltare s-a finalizat in 2007 cu o revizuire in scadere a estimarii pentru cifra de afaceri, de la 50 la 40 de milioane de dolari.
Compania nu a raportat rezultatele finale financiare pentru 2007, iar Gyorgy Baba nu a putut fi contactat pana la inchiderea editiei.
Cifra de afaceri inregistrata in 2006 a fost de 33 mil. dolari iar la finalul anului trecut compania avea 300 de angajati.
Scaderea estimata de reprezentantii Teknosa a fost consemnata intr-un interval in care afacerile primilor trei retaileri din tara au crescut cu o medie de peste 30%, iar extinderea cumulata a spatiilor comerciale a depasit 20.000 de metri patrati.
Teknosa detine in Turcia o retea de peste 150 de magazine, estimarea afacerilor pentru anul trecut fiind de aproximativ 750 mil. dolari (470 mil. euro). Grupul Sabanci este format din 70 de companii, din care 13 sunt listate la Bursa din Istanbul, iar potrivit ultimelor date disponibile afacerile au depasit in 2006 12 mld. dolari.
Dezvoltarea activitatilor din Romania a fost oprita, in ultima perioada Teknosa renuntand la o parte din contractele de inchiriere pe care le avea pentru noi deschideri de magazine, cateva exemple fiind Constanta, Suceava, Piatra-Neamt si Bacau.
De asemenea, conform informatiilor din piata, compania a cedat si cei 400 de metri patrati pe ii inchiriase in complexul Baneasa Shopping City, spatiul fiind alocat ca urmare retailerilor de fashion.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO