Companii

Retailerul german Lidl pariază că va ajunge liderul comerţului din România detronând hipermarketurile Kaufland. Frank Wagner, CEO al Lidl România: Dacă ne menţinem ritmul de creştere din primele luni ale anului, în 2020 ajungem liderul comerţului local

Retailerul german Lidl pariază  că va ajunge liderul...

Autor: Cristina Roşca

14.08.2020, 00:08 116797

 Liderul comerţului local este de circa un deceniu lanţul german de hipermarketuri Kaufland ♦ Lidl este în prezent pe locul 3 în piaţă, după rezultatele din 2019 fiind la distanţă de circa 2 mld. lei de locul 1 ♦ Lidl şi Kaufland sunt reţele „surori“, parte a grupului german Schwarz.

Discounterul german Lidl ar putea deveni lider de piaţă în România în 2020 dacă ritmul de creş­tere din primele luni ale anului va fi menţinut în următoarea perioadă, spune Frank Wagner, execu­tivul care conduce operaţiunile locale ale retailerului ce are peste 270 de ma­gazine cu preţuri mici. Astfel, nemţii se pregătesc pentru prima poziţie în comerţul alimentar la zece ani de la intrarea oficială pe piaţă în 2011, odată cu preluarea reţelei Plus Discount.

„După evoluţia din perioada martie-iulie (primele luni ale anului fiscal 2020 - n. red.) sunt încrezător că putem ajunge în 2020 numărul unu în piaţă. Urmăm trendul din anii trecuţi. Dacă lucrurile vor merge la fel în continuare, vom termina anul pe primul loc“, spune executivul german.

În 2019 compania a avut afa­ceri de aproape 10 mld. lei după un avans de circa 25% al vânzărilor.

Astfel, discounterul creşte mai rapid decât piaţa şi decât con­cu­renţa. Spre exemplu, după rezulta­tele pe anul trecut Lidl ocupă ultima poziţie de pe podium. Primele două poziţii sunt ocupate de Kaufland şi Carrefour (la nivel de grup, prin patru companii). Kaufland spre exemplu şi-a majorat businessul cu 9%, iar francezii cu 11,5%, astfel că discounterul Lidl a câştigat teren şi a redus diferenţa care îl desparte de primii clasaţi.

„Anul 2019, la fel ca 2018, a fost fenomenal pentru noi, am crescut de patru ori mai repede ca piaţa (cu circa 25% - n.red.). Este al treilea sau al patrulea an când facem asta, fapt ce ne dă încredere pentru viitor“, spune Frank Wagner.

Compania a intrat pe piaţă în 2011 şi după ce a cumpărat o reţea de 107 magazine s-a extins de la zero cu 15-20 de magazine noi în fiecare an. Şi planurile de expansiune nu se opresc aici.

„Puterea de cumpărare creşte în fiecare an ceea ce înseamnă că numărul de magazine pentru care e loc în România creşte şi el. Dat fiind că mergem în localităţi de 15.000-20.000 de oameni, încă avem loc de dezvoltare. Am anunţat că următo­rul pas e la 300 de magazine, dar dat fiind că suntem aproape, putem vorbi în contextul actual de piaţă de 400-450 de unităţi în următorii 5-7 ani.“

De altfel, toţi retailerii străini continuă expansiunea în România tocmai pentru că există o concurenţă acerbă la vârf. În comerţul modern local există peste 3.000 de supermar­keturi, hipermarketuri, magazine de proximitate, discount şi cash & carry, cu afaceri cumulate de 68 mld. lei. Aceste reţele mănâncă peste 60% din piaţă, restul fiind împărţit de cei 60.000-70.000 de „chioşcari“. Ponde­rea acestora scade tocmai în contex­tul în care jucătorii străini se extind puternic.

Magazinele de tip discount, cum e cazul lui Lidl au venit mai târziu pe pia­ţă, dar ele cresc mai rapid ca restul formatelor. „Noi suntem un one stop shop. Nu suntem genul de magazin la care mergi de două ori pe zi, ci de 1-2 ori pe săptămână. Tocmai de aceea valoarea coşului de cumpărături e mai mare. Astfel, dacă vii şi cumperi un bax de şase sticle de apă nu vrei să îl cari în mână. De aceea e important să asigurăm parcare în toate maga­zinele noastre.“

Ultimele luni, marcate de pande­mia de Covid-19, au determinat cli­en­ţii să vină chiar mai rar la shop­ping. Scade frecvenţa, dar creşte valoarea coşului.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO