Companii

Retailerul german Metro reia încercarea de a vinde spaţiile unora dintre magazinele din reţea, dar cu opţiunea de a le reînchiria

Retailerul german Metro reia încercarea de a vinde spaţiile unora dintre magazinele din reţea, dar cu opţiunea de a le reînchiria

Autor: Cristina Roşca

05.11.2020, 16:47 484

Grupul german Metro reia după circa doi ani încercarea de a vinde şi închiria (sale&lease back) spaţiile a nouă dintre magazinele din reţea, într-o încercare de a-şi optimiza operaţiunile şi a face rost de cash. Compania, care deţine 30 de magazine de tip cash & carry, caută să vândă businessul imobiliar, pentru ca apoi să închirieze spaţiile pentru a opera în continuare. În România nemţii au o suprafaţă totală construită estimată de ZF la 200.000 mp, la care se adaugă terenurile din jur. Valoarea întregului portofoliul imobiliar este de peste 400 de milioane de euro, în contextul în care tot un magazin (construcţie şi teren) este evaluat la 15-20 mil. euro.

„Pentru a creşte gradul de competitivitate şi eficienţă şi pentru a asigura consolidarea business-ului, METRO a iniţiat un demers de tip Sale & Leaseback (vânzarea proprietăţilor deţinute cu leasing ulterior pe termen lung). Împreună cu METRO PROPERTIES, vizăm valorificarea anumitor proprietăţi prin vânzare şi închiriere ulterioară”, spun oficialii Metro fără a oferi detalii despre ce magazine e vorba.

În contextul actual, în care pieţele imobiliare rămân solide, prin această iniţiativă, compania îşi maximizează poziţia operaţională, asigurând lichidităţile necesare pentru noi investiţii în aria comercială, dar şi dezvoltarea de proiecte strategice.

„Astfel, portofoliul de câteva active identificate în România va fi comercializat cu suportul companiilor internaţionale de consultanţă  imobiliară, cu amendamentul ca aceste condiţii propuse să fie favorabile şi agreate de managementul companiei pentru a fi vândute unui terţ investitor. Pe de altă parte, METRO România va închiria înapoi aceste proprietăţi, asigurând desfăşurarea business-ului pe termen lung.”

Această strategie a fost realizată, de mai multe ori în cadrul grupului METRO, fiind aplicată pe proprietăţi din Italia, Franţa şi, cel mai recent, în Spania şi în Europa Centrală şi de Est (de exemplu, Ungaria, Polonia, Republica Cehă), adaugă reprezentanţii Metro.

Ziarul Financiar a scris încă din 2018 că grupul german Metro, unul dintre cei mai importanţi jucători din comerţul european, a mandatat gigantul american Goldman Sachs pentru a-i găsi un cumpărător pentru businessul imobiliar – terenuri, magazine şi alte construcţii imobiliare – din România şi Bulgaria, spun sursele din piaţă.

 

Ce scria ZF în urmă cu doi ani: Grupul german Metro caută un cumpărător pentru proprietăţile imobiliare din România şi Bulgaria. Portofoliul imobiliar local este evaluat la 400-600 milioane de euro

Grupul german Metro, unul dintre cei mai importanţi jucă­tori din comerţul european, a man­datat gi­gantul american Goldman Sachs pentru a-i găsi un cumpărător pentru businessul imobiliar - te­renuri, magazine şi alte construcţii imobiliare - din România şi Bulgaria, spun sursele din piaţă.

Până la închiderea ediţiei oficialii comer­ciantului german nu au comentat informaţiile.

Compania, care deţine 30 de magazine de tip cash & carry, caută să vândă businessul imobiliar, pentru ca apoi să închirieze spaţiile pentru a opera în continuare. În România nemţii au o suprafaţă totală construită estimată de ZF la 200.000 mp, la care se adaugă terenurile din jur.

Valoarea portofoliului imobiliar este de 400-600 de milioane de euro, în contextul în care tot un magazin (construcţie şi teren) este evaluat la 15-20 mil. euro.

Ziarul Financiar a scris încă de acum un an despre ideea nemţilor de a-şi restructura businessul local, mai exact de a-şi separa divizia imobiliară de cea comercială pentru a o vinde pe prima. Această mutare ar marca o schimbare în modul de operare al Metro Cash & Carry, jucătorul care a deschis piaţa comerţului modern local în 1996. Nemţii au pariat încă de la început şi de-a lungul anilor pe achiziţia terenurilor şi deţinerea magazinelor în proprietate, acesta fiind de altfel modelul celor mai mulţi jucători germani din comerţ - Kaufland, Lidl şi Penny Market. Pe de altă parte, alte reţele au preferat un model mixt - chirie-proprietate.

Germanii de la Metro Cash& Carry au în România două formate de magazine - clasice, numite şi junior, şi Punct.

AFACERI DE LA ZERO