Companii

Retailerul italian de modă Motivi a ajuns la 15 magazine în România după aproape 13 ani de prezenţă

Retailerul italian de modă Motivi a ajuns la 15 magazine...

Autor: Cristina Roşca

28.03.2016, 00:03 1678

Retailerul italian de modă Motivi a intrat pe piaţa locală în 2004 şi a ajuns în prezent la o reţea de 15 magazine în marile oraşe din ţară. Compania vrea să continue expansiunea şi anunţă atât deschideri noi, dar şi relocări ale unităţilor deja existente.

„Motivi urmează să se extindă în continuare prin deschiderea unor magazine noi sau prin relocări, punând accentul pe îmbunătăţirea vizibilităţii şi experienţei clientului”, spun oficialii companiei.

Brandul Motivi a fost creat în 1993 şi aparţine grupului italian Miroglio Group care are activităţi în retailul şi producţia de modă. În afară de brandul Motivi, grupul mai deţine alte zece nume, precum oltre sau elena miro. Sub brandul Motivi sunt deschise peste 400 de magazine în 32 de ţări

Miroglio a fost fondat în 1884 ca magazin de textile în oraşul Alba din nordul Italiei, iar, în prezent, compania a crescut la o reţea de 1.300 de magazine monobrand în întreaga Europă, dar şi în celelalte continente.

Pe piaţa din România compania a intrat în 2004, când numărul brandurilor străine putea fi numărat pe degete. Apoi s-a extins prudent, ajungând la 15 magazine în Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Cluj-Napoca, Iaşi, Suceava, Bacău, Arad, Ploieşti, Piteşti, Târgu-Mureş.

Prin comparaţie, liderul pieţei local, grupul spaniol Inditex a intrat pe piaţa locală tot în 2004 însă în sistem de franciză cu brandurile Zara şi Pull & Bear. Apoi, în 2007, spaniolii au intrat direct şi au adus şi celalalte branduri (off sau online). Astăzi grupul are peste 100 de magazine fizice şi alte opt online (câte unui pentru fiecare brand) cu afaceri cumulate de circa 300 mil. euro.

La polul opus, Motivi are 15 magazine cu afaceri de 16 mil. lei (3,6 mil. euro) în 2014 – ultimul an pentru care există date publice.

Un român cheltuie lunar 17 dolari pentru achiziţia de haine şi pantofi, cu 30% mai puţin decât un ceh sau un polonez şi de cinci ori mai puţin ca un neamţ. Totuşi, ca pondere din salariul lunar, românii alocă cea mai mare pondere, de 4,2%, situaţie ce confirmă astfel că piaţa locală este mai dispusă să cheltuie bani pe haine şi încălţăminte. Cu salarii de opt ori mai mici decât în Germania, dar cu preţuri similare la haine şi pantofi, românii ajung să aloce lunar cea mai mare pondere din venit pentru achiziţiile de modă.

Atât retailerii deja prezenţi cât şi cei care acum intră pe piaţă spun că românii sunt printre europenii pasionaţi de modă, dispuşi să aloce o sumă mai mare de bani pe haine şi pantofi. Cei mai mulţi fac comparaţie cu Cehia şi Polonia şi afirmă că în aceste pieţe consumatorii sunt mai prudenţi şi preferă să cheltuie banii pe alte bunuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO