Lanţul La Cocoş, cunoscut pentru magazinele sale de dimesiuni mari – de tip hipermarket -, dar cu preţuri mici – model de hiperdiscount, apasă pedala de acceleraţie şi mai deschide două unităţi până la finalul anului. E vorba de cea din Craiova, ce va fi inaugurată pe 30 octombrie, şi de cea din Arad, a cărei deschidere e planificată în noiembrie.
Recent, compania a investit 6,4 mil. euro în hipermarketul din Piteşti, care şi-a deschis porţile acum fix o lună. Iar la începutul anului, brandul La Cocoş a ajuns în Braşov.
Magazinul din Craiova, ce va fi amplasat în spaţiul în care a funcţionat anterior hipermarketul PIC, va măsura 11.000 mp, în timp ce în Arad suprafaţa va fi de 9.500 mp. Anterior, aici a fost un magazin Remarkt (brand folosit după retragerea nemţilor de la Real de pe piaţă).
La Cocoş apasă astfel pedala de acceleraţie şi va închide anul cu şapte unităţi versus trei la început de 2025.

Retailerul s-a făcut cunoscut prin faptul că mizează pe spaţii extinse într-o eră în care tot mai mulţi propovăduiesc că magazinele mari nu mai sunt competitive. Totuşi, există o diferenţă de abordare. Antreprenorul Iulian Nica, fondatorul La Cocoş, a mers pe modelul de trei niveluri de preţ la fiecare produs, preţul variind în funcţie de cantitatea achiziţionată. Acesta era anterior un model cunoscut mai degrabă în zona de cash&carry.
Câteva schimbări
Acest format de magazine şi această politică de preţ au ajutat compania să crească rapid, ajungând la afaceri de peste 1 mld. lei anul trecut. Asta a atras atenţia investitorilor.
În decembrie 2024, BERD şi două fonduri de investiţii (CEECAT şi Morphosis Capital) au preluat un pachet de 56% din acţiuni. Iulian Nica a păstrat diferenţa (44%) şi se află în continuare la conducerea afacerii.
În urmă cu câteva luni însă, grupul german Schwarz, proprietarul Lidl şi Kaufland, un gigant cu afaceri anuale de 175 mld. euro, şi-a anunţat intenţia să preia 70% din businessul retailerului român La Cocoş.
Tranzacţia se află pe masa Consiliul Concurenţei. Dacă va fi aprobată, înseamnă că Schwarz va cumpăra participaţia BERD şi pe cea a fondurilor, plus o parte din acţiunile lui Iulian Nica.
Antreprenorul a declarat că tranzacţia va ajuta La Cocoş să se extindă şi mai rapid pe viitor.
Care e povestea?
Retailerul La Cocoş, astăzi cea mai puternică afacere antreprenorială din comerţul alimentar, este o iniţiativă relativ tânără, primul magazin din Ploieşti fiind deschis în urmă cu un deceniu. Iniţial, acesta măsura 400 mp şi vindea pro¬duse de import din Marea Britanie. De altfel, omul de afaceri a avut şi un magazin online, lapreţuridecriza.ro, unde vindea aceleaşi articole.
De-a lungul anilor, magazinul fizic s-a extins în acelaşi loc, dat fiind că era amplasat într-o hală mare şi avea spaţiu de manevră. Astfel, a ajuns la 1.000 mp, apoi şi-a dublat suprafaţa, s-a dezvoltat ulterior la 3.000 mp şi acum la 4.500 mp, maximul ce poate fi ocupat, conform datelor ZF anterioare.
Apoi, după ce businessul iniţial din Ploieşti a ajuns la dimensiunea maximă, Iulian Nica, fondatorul companiei, a replicat modelul în Bucureşti, cea mai competitivă piaţă de retail din România, dar şi cea mai mare. Magazinul din complexul Vitantis din Capitală a fost deschis la final de 2020, astfel că abia 2021 a fost primul de funcţionare, iar asta s-a văzut în cifra de afaceri care a crescut cu peste 70%. Acest hipermarket este amplasat în spaţiul unde anterior a funcţionat anterior un hipermarket Carrefour (închis însă în urmă cu mai bine de şase ani). În 2023 a fost inaugurat al treilea magazin La Cocoş, tot în Ploieşti, la fel ca prima unitate.
Anul acesta, expansiunea a accelerat.
Iar planuri¬le companiei nu se opresc aici.