Companii

Retailerul sarb Delta Maxi va intra pe piata locala in urmatorii cinci ani

Retailerul sarb Delta Maxi va intra pe piata locala in urmatorii cinci ani

Expansiunea lantului din Serbia pe piata locala vine in contextul in care businessuri romanesti similare nu au astfel de intentii in prezent.

12.10.2008, 15:48 29

"Intrarea pe piata romaneasca face parte din planurile pe termen mediu (pentru urmatorii cinci ani) ale grupului nostru. In acest moment, prioritatea noastra o reprezinta pietele pe care activam deja, de aceea este prea devreme sa vorbim despre planuri concrete in Romania", a declarat pentru ZF Dragan Filipovic, CEO-ul Delta Maxi Group.

Delta Maxi Group face parte din Delta Holding, cel mai mare business privat din Serbia, afacere detinuta de omul de afaceri Miroslav Miskovic, considerat cel mai bogat om din Serbia.
Holdingul are activitati in retail, industria alimentara, agricultura, industria auto, real estate si brockeraj financiar.
Delta Maxi Group, care reprezinta divizia de retail, domina in prezent comertul din Serbia, avand operationale peste 360 de magazine sub brandul Maxi, cu vanzari de 900 de milioane de euro in 2007.
In ultimii ani, retailerul a investit in extinderea retelei pe pietele din Serbia, Muntenegru, Bosnia si Hertegovina, iar in anul 2007 a intrat in Bulgaria prin preluarea a 85% din compania care opera lantul de 11 supermarketuri Piccadilly.
Pe piata romaneasca de retail cu dominanta alimentara, expansiunea agresiva a retelelor internationale de magazine nu a lasat spatiu suficient de dezvoltare antreprenorilor locali.
Cele mai mari afaceri cu capital romanesc de pe piata locala de retail alimentar sunt grupul Pic, cu 4 hipermarketuri care au raportat anul trecut vanzari de circa 90 mil. euro, si Spar, o retea de supermarketuri cu vanzari de 38 mil. euro, dezvoltata la nivel local prin licenta de operare luata de la compania olandeza cu acelasi nume.
Ambele companii sunt active doar la nivel local si nu au planuri de expansiune pe piete externe. In plus, operatorul magazinelor Spar ar putea fi preluat in curand de catre un fond de investitii, potrivit unor surse din piata.
Pe fondul intensificarii competitiei, la finele anului 2006 reteaua dezvoltata de antreprenori romani Univers'All a intrat in faliment si a fost nevoita sa-si vanda unitatile catre retailerii mai mari. De cealalta parte, multinationalele din comertul local cu dominanta alimentara ruleaza afaceri de peste un miliard de euro.
Metro Cash & Carry, cea mai mare afacere din comertul local, a raportat anul trecut vanzari de aproape 1,6 mld. euro, in timp ce Carrefour, liderul segmentului de hipermarketuri, a realizat o cifra de afaceri de 866 mil. euro. In ultimul an, retailerii internationali au fost protagonistii celor mai mari tranzactii din retailul romanesc cu dominanta alimentara, care au marcat exit-ul fondurilor de investitii de pe piata de profil. 
Retailul modern ajunsese anul trecut la o cota de aproape 40% din piata bunurilor de larg consum din Romania.
Comertul cu dominanta alimentara era estimat de Euromonitor la aproape 10 mld. euro, la nivelul anului 2007.
 
Retailerii romani nu ies peste granita
Cele mai mari afaceri cu capital romanesc de pe piata locala de retail alimentar sunt grupul Pic, cu 4 hipermarketuri care au raportat anul trecut vanzari de circa 90 mil. euro, si Spar, o retea de supermarketuri cu vanzari de 38 mil. euro, dezvoltata la nivel local prin licenta de operare luata de la compania olandeza cu acelasi nume. Ambele companii sunt active doar la nivel local si nu au planuri de expansiune pe piete externe. In plus, operatorul magazinelor Spar ar putea fi preluat in curand de catre un fond de investitii, potrivit unor surse din piata.
 

 

AFACERI DE LA ZERO