Companii

Retailul de jucării a explodat în zece ani şi a ajuns la 740 de milioane de lei. „Clienţii români urmează trendurile, dar sunt sensibili la preţ“

ANALIZĂ

Retailul de jucării a explodat în zece ani şi a ajuns...

Autor: Georgiana Mihalache

19.10.2018, 00:07 945

Industria jocurilor şi a jucăriilor, estimată de compania de cercetare de piaţă Euromonitor la 1,1 mld. lei (236 mil. euro), se bazează mai mult pe importurile de jucării şi nu pe producţie locală.

Cifra de afaaceri a companiilor care activează în comerţul cu jocuri şi jucării în magazine specializate a ajuns în 2017 la 739 de milioane de lei (158,5 mil. euro), arată datele oferite de Registrul Comerţului, un rulaj de 25 de ori mai mare faţă de cel înregistrat în urmă cu un deceniu.

În acelaşi timp, producţia de jocuri şi jucării a crescut cu doar 64% în perioada menţionată, până la 212 milioane de lei (45,5 mil. euro) în 2017.

„Distribuţia în lanţurile internaţionale de magazine este majoritară şi acesta va fi trendul în viitor, magazinele mici vor dispărea, iar retailerii ca Noriel şi alţii vor lua locul. Clienţii români urmează trendurile, putem să vedem acest lucru din modul în care românii se îmbracă. O mare parte dintre clienţii români sunt sensibili la preţ“, a spus  Wojciech Janiak, CEO al Noriel, unul dintre cei mai mari retaileri de jucării de pe piaţa locală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO