Companii

Reţeaua Auchan atacă piaţa supermarketurilor şi a magazinelor de bloc. "Clientul astăzi cumpără din hiper­market, mâine din supermarket, iar apoi este online. Noi trebuie să fim acolo unde este şi el"

Reţeaua Auchan atacă piaţa supermarketurilor şi a...
16.04.2016, 11:22 1841

„Clientul cumpără astăzi din hipermarket, mâine din supermarket, iar apoi este online. Noi trebuie să fim acolo.“

 

Grupul francez Auchan, un business de un mi­liard de euro în Româ­nia, atacă două seg­mente-cheie din pia­ţa locală de retail, cel de proximitate şi online-ul. Astfel, fie de la zero, fie prin achiziţii, francezii vor să devină un actor naţional pe piaţa de supermar­keturi şi de magazine de bloc.

„În ceea ce priveşte dezvoltarea, ne ui­tăm atât la segmentul de proximitate, cât şi la online şi până la toamnă vom anun­ţa planuri concrete. Vom merge îna­inte cu un business multiformat, multicanal. Clientul astăzi cumpără din hiper­market, mâine din supermarket, iar apoi este online. Noi trebuie să fim acolo unde este şi el“, spune Ionuţ Ar­deleanu, la primul său interviu acordat presei de la preluarea funcţiei de direc­tor general al Auchan România la finalul lui 2015.

Locuri de poveste, distruse de "iubire". Cele mai frumoase destinaţii care au ajuns să fie sufocate de numărul mare de turişti. Galerie FOTO

Cele mai ieftine locuri de vis unde puteţi călători. Destinaţii impresionante, la preţ redus! Galerie FOTO

Auchan România va continua să se dezvolte şi pe segmentul de hipermar­ket, spune Ionuţ Ardeleanu. Compania cau­tă oportunităţi, astfel că se uită să cum­pe­re şi terenuri, dar nu spune nu nici in­trării în malluri sau în spaţii cu chirie. Din to­talul celor 33 de magazine 22 sunt în pro­prie­tate, restul cu chirie. „Nu avem cum­pă­rate încă terenuri, însă ne uităm în piaţă.“

În ceea ce priveşte segmentul de pro­ximitate, compania vrea să se dez­volte accelerat. La început îşi va con­centra atenţia pe aglomerările urbane şi pe oraşele unde deja este prezentă, însă Ionuţ Ardeleanu afirmă că vrea să aibă acoperire naţională. Pe segmentul de proximitate – supermarketuri şi maga­zi­ne de cartier, lanţul se va bate cu Profi, Carrefour, Mega Image, dar şi cu jucătorii tradiţionali.

„Există şi loc de dezvoltare, dar şi cerere pe acest segment. În majoritatea ţărilor unde grupul este prezent are şi segment de proximitate. Pe mai multe pieţe este activ şi cu operaţiuni online.“

Decizia Auchan de a intra şi pe alte segmente de piaţă vine în contextul în care şi concurenţii săi au făcut acest lucru, un exemplu fiind chiar francezii de la Carrefour, care au prezenţă pe aproape toate segmentele – super­market, hipermarket, proximitate, online şi un hibrid între discount şi cash&carry.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO