Companii

Reţeaua de magazine cu mobilier Rovere Mobili a ajuns la 10 unităţi în ţară şi continuă extinderea. „Vrem să deschidem magazine în oraşele cu peste 100.000 de locuitori.“

Magazinul Rovere Mobili din Băneasa are o suprafaţă de aproximativ 2.500 mp.

Magazinul Rovere Mobili din Băneasa are o suprafaţă de aproximativ 2.500 mp.

Autor: Mădălina Dediu Panaete

09.04.2019, 00:06 7071
Rovere Mobili, retailer italian de mobilier premium ajuns la zece magazine în mai multe oraşe din ţară, vrea să îşi extindă activitatea de pe plan local şi se uită să deschidă noi showroomuri în oraşe cu peste 100.000 de locuitori. În prezent, brandul este activ în Bucureşti, Craiova, Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Târgu-Mureş, Piteşti, Sibiu, Constanţa şi Braşov.

„În următorii cinci ani vrem să deschidem un alt magazin în Bucureşti, în altă zonă decât în cea de nord. În plus, vrem să deschidem magazine în oraşele unde nu suntem prezenţi şi care au peste 100.000 de locuitori. De asemenea, vrem să investim în continuare în modernizarea showroomurilor pentru că ne-am dat seama că într-un showroom trebuie să ai o experienţă completă de design astfel că să ducem anul acesta conceptul de tip shop in shop în toate magazinele aşa cum avem în Bucureşti Veneta Cucine“, a spus pentru ZF Ariana Badin, marketing& PR director în cadrul Rovere Mobili. Compania a intrat pe piaţa din România în urmă cu mai bine de 15 ani şi a ajuns la afaceri de 20 mil. euro anul trecut.

Ariana Badin spune că Veneta Cucine este cel mai mare brand de mobilier pentru bucătării din Italia şi a observat că există o cerere pe acest tip de produse.

În 2019, compania se concentrează pe deschiderea unui magazin online, iar recent a lansat un nou site de prezentare. În plus, a extins capacitatea de depozitare, mutare ce i-a permis companiei să aibă peste 1.000 de produse unicat cu livrare imediată.

„Anul acesta, ne-am extins capacitatea de depozitare, ajungând la aproximativ 4.000 mp în Mogoşoaia. Nevoia extinderii capacităţii de depozitare a venit din creşterea businessului. În plus, ne e mai uşor să livrăm imediat produsele pe care le avem în showroom, acestea fiind produse în Italia“, a mai spus Ariana Badin, care adaugă faptul că anul trecut compania a investit în modernizarea showroomurilor şi a adus spaţii dedicate pentru brandul Natuzzi Editions, care include mai multe tipuri de canapele. Primul magazin Rovere Mobili a fost deschis în România în 2002, fiind localizat în zona Dorobanţi din Capitală.

„Românii mergeau la începutul anilor ’90 în Italia să cumpere mobilier. Compania a văzut acest entuziasm al românilor şi faptul că era o piaţă efervescentă şi cu un potenţial mare, în care exista o apetenţă pentru design şi produse personalizare. Mai mult, românii nu aveau acces la acest lucru pe piaţa internă şi nici nu exista modul de prezentare al mobilierului ca în Italia. Aşa că grupul de firme din Italia a decis în 2002 să facă o încercare în România şi a deschis un concept de magazin de 1.000 mp în Dorobanţi“. Între 2002 şi 2009 a funcţionat doar magazinul din Dorobanţi, care prelua comanda de produse personalizate făcute în Italia.

Paradoxal, după 2009, atunci când a venit criza, compania a investit în expansiune, deschizând nouă magazine în ţară. În plus, magazinul din Dorobanţi s-a mutat într-un spaţiu dublu în zona Băneasa, iar italienii au cumpărat un depozit propriu şi au angajat echipe proprii de montaj şi transport. În prezent, magazinul din Băneasa are circa 2.500 de metri pătraţi. 

„Acest lucru a pemis companiei să supravieţuiască şi chiar să crească în acei ani de criză. Piaţa ajunsese la un nivel suficient de matur astfel încât românii să înţeleagă că achiziţia de mobilier de design face parte dintre deciziile complexe şi poate transforma un spaţiu. Atunci a fost angajată şi o echipă de arhitecţi, designeri şi proiectanţi 3D.“ Din 2002, compania a investit circa 10 mil. euro în România, iar grupul vrea să parieze în continuare pe expansiune. „Acum este o piaţă mult mai educată ca în 2002. Avem de face cu un client exigent, care ştie ce-şi doreşte şi înţelege decizia din spatele mobilării unui spaţiu“, a mai spus Ariana Badin.

Rovere Mobili activează pe o piaţă a retailului de mobilă care se ridică la circa un miliard de euro anual.

Pe piaţă activează jucători români precum Lemet ( cu reţeaua de magazine Lemís), Rus Savitar (Casa Rusu), Mobexpert, dar şi străini precum IKEA. În primele zece luni de anul trecut, consumul aparent de mobilă a stagnat la circa 900 mil. euro, conform celor mai recente date.

 

Ariana Badin, marketing& PR director la Rovere Mobili: „Anul acesta, ne-am extins capacitatea de depozitare, ajungând la aproximativ 4.000 mp în Mogoşoaia. Nevoia extinderii capacităţii de depozitare a venit din creşterea businessului“.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO