Companii

Reteaua de magazine Sony Center mizeaza pe un plus de 25%

02.05.2008, 17:05 30

New Link, compania care administreaza reteaua de magazine Sony Center, estimeaza o crestere de 25% a vanzarilor de electronice in acest an, de la o cifra de aproximativ 17 milioane de euro, inregistrata anul trecut. In 2007 compania a consemnat o apreciere de 55% a cifrei de afaceri.
"Nu cred ca mai putem atinge nivelul de crestere de anul trecut. Cu toata incetinirea inregistrata in piata, cred ca in a doua parte a anului putem ajunge la un ritm de 25-30% fata de 2007", a declarat Nicolae Dumitrescu, directorul de vanzari al Sony Center.
Primul trimestru, cu un avans mai scazut al vanzarilor in raport cu aceeasi perioada a anului trecut, a adus potrivit reprezentantilor Sony o crestere a pietei de pana la 7%, in timp ce vanzarile propriei retele s-au majorat cu aproximativ 10%.
"Ne asteptam la o alta evolutie a pietei si credeam ca vom vedea rate de crestere ceva mai mari. Daca raportam vanzarile trimestru la trimestru, am inregistrat un avans de doar 10%", a adaugat Dumitrescu.
La finalul anului trecut Sony Center detinea in Romania 7 magazine proprii si doua unitati francizate in Pitesti si Constanta, singurul magazin propriu din provincie fiind deschis la Cluj. Strategia companei presupune estinderea retelei de magazine locale pana la 15 unitati.
"Extinderea este planificata pe temen mediu, iar turbulentele pietei nu cred ca se vor intinde mai mult de 2008. Extinderea va contribui si la cresterea companiei odata cu incetinirea pietei", a spus Dumitrescu.
El a declarat ca in 2008 compania va deschide un magazin in Brasov, in perioada urmatoare, si unul in Sibiu, in toamna dupa care in 2009 vor urma alte 4 unitati.
Investitia pentru un magazin Sony Center,cu o suprafata de 100-150 de metri patrati a fost evaluata, in functie de complexul comercial unde este localizat, la 50.000 - 80.000 de euro.
New Link, administratorul Sony Center, mai detine o platforma de retail online, care reprezinta 10% din vanzarile totale, si activitatea de distributie catre hipermarketurile Carrefour, magazinele cash&carry Metro si magazinul online Emag.
Piata de retail de electronice si electrocasnice a fost evaluata in acest an la 1,2 - 1,3 miliarde de euro, primii trei jucatori, in functie de acoperirea retelei de retail si cifra de afaceri, fiind Altex, Domo Retail si Flamingo International.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO