Companii

”Reţeaua” de socializare din cafenea: Starbucks vrea să îşi dubleze reţeaua de cafenele din România în următorii 3-4 ani

”Reţeaua” de socializare din cafenea: Starbucks vrea să îşi dubleze reţeaua de cafenele din România în următorii 3-4 ani

Mateusz Sielecki

Autor: Cristina Roşca

10.03.2018, 09:00 520

Lanţul american de cafenele Starbucks şi-a dublat reţeaua la 38 de unităţi în ultimii trei ani şi vrea să menţină ritmul expansiunii. Astfel, compania are în plan să ajungă în următorii 3-4 ani la aproape 75 de unităţi, ceea ce ar însemna o nouă dublare a reţelei.

„În vara lui 2015, când am preluat, aveam 19 cafenele, iar acum avem de două ori mai multe. România este a doua cea mai mare piaţă din Europa Centrală şi de Est şi este subdezvoltată, gradul de penetrare al cafenelelor fiind încă mic“, spune Mateusz Sielecki, regional director al Star­bucks pentru România şi Bulgaria.

Brandul este prezent pe piaţa locală de mai bine de zece ani, încă de la început fiind dezvoltat în sistem de fran­ciză. Acum, franciza pe România o are grupul polonez Amrest, un gigant cu prezenţă pe mai multe pieţe. Mateusz Sielecki spune că vede potenţial pentru dublarea reţelei, cu un ritm de dezvoltare de zece unităţi pe an, acelaşi de până acum. „Vrem să avem o dezvoltare echilibrată între Bucureşti şi oraşele mari din provincie. Anul trecut am deschis trei pieţe noi - Sibiu, Oradea şi Galaţi.“

Cifra de afaceri, spune executivul polonez, creşte şi ea cu peste 10%, însă Mateusz Sielecki se abţine să ofere date exacte pentru că grupul este listat la bursă. În 2016 afacerile companiei au avansat cu aproape 40% faţă de anul anterior, până la 76,5 mil. lei.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO