Companii

Reţelele de supermarketuri înghit spaţiile tradiţionale

Autor: Razvan Muresan

24.04.2012, 17:41 241

Din peisajul comerţului dispar tot mai multe magazine independente, însă reţelele îşi turează acum motoarele, iar ritmul deschiderilor pare mai alert ca niciodată. Zeci de noi magazine au fost deschise numai de la începutul acestui an, în urma unor investiţii de sute de milioane de euro.

100 de hectare de teren în centrul Braşovului, 13.000 mp pentru un nou magazin Auchan, o investiţie de 50-60 de milioane de euro doar pentru prima din cele cinci faze ale proiectului Coresi. Sunt doar câteva cifre "puse pe masă" de reprezentanţii filialelor locale ale Auchan şi Immochan, care fac parte din grupul Auchan. Strategia acestora nu este totuşi singulară pe piaţa românească: de la începutul anului zeci de noi magazine şi-au deschis porţile. Reţele de magazine ca Mega Image, Carrefour Market, H&M sau Billa sfidează parcă scăderea puterii de cumpărare şi nu trece săptămână fără anunţarea unei inaugurări.

Citeste mai multe despre strategiile din comert pe www.bmag.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO