♦ Vânzări mai mari pe volume mai mici înseamnă că pacienţii români cumpără medicamente mai scumpe ♦ Datele companiei de cercetare de piaţă Cegedim arată o piaţă de aproape 8,2 miliarde de lei în vânzări în trimestrul doi din an, cu 13% mai mult faţă de T2/2023.
În primele două trimestre din an, piaţa medicamentelor a urmat acelaşi tipar: a crescut în valoare, dar a scăzut în volume, adică numărul de cutii de medicamente care au ajuns la pacienţii români, arată datele transmise de compania de cercetare de piaţă Cegedim.
Astfel, în total în trimestrul doi din 2024 românii au primit 170 milioane de cutii de medicamente, cu aproape 4% mai puţine faţă de aceeaşi perioadă din 2023. Valoarea lor în T2/2024 a fost de aproape 8,2 miliarde de lei, ceea ce înseamnă o creştere de 13% de la un an la altul.
Datele sunt transmise periodic de Cegedim, iar situaţia din trimestrul doi din an este similară cu cea din primele trei luni din 2024. Atunci, volumele se contractau cu 3%, în timp ce la valoare creşterea a fost de 15%.