♦ Anul acesta, doi jucători din piaţa locală de turism, mai exact două agenţii de turism, anume litoralulromânesc.ro şi Vola.ro, au fost cumpărate de grupuri poloneze de turism, fiind printre cele mai mari tranzacţii din această piaţă din ultimii ani. Piaţa turistică locală devine tot mai interesantă pentru investitorii străini, care se uită tot mai atent la oportunităţile de pe plan local.
Piaţa turistică este în plină efervescenţă, atât din perspectiva sectorului hotelier, cât şi din perspectiva agenţiilor de turism. Piaţa hotelieră adaugă noi branduri hoteliere, iar grupurile hoteliere internaţionale devin tot mai interesate să încheie parteneriate cu dezvoltatorii locali, noi proiecte sunt anunţate şi noi hoteluri sunt deschise. În acelaşi timp, piaţa agenţiilor de turism creşte tot mai mult în contextul în care românii sunt mai dispuşi să cheltuie bani pe vacanţe.
În 2023, românii au cheltuit 8,5 miliarde euro pe vacanţele în străinătate, în creştere cu 15% faţă de anul anterior şi cu 60% mai mult faţă de nivelul din anul de referinţă 2019, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor de la BNR pe anul trecut. O astfel de sumă a marcat un record al cheltuielilor românilor pe vacanţele în afara ţării.
Anul 2024 a fost marcat de două tranzacţii importante, printre cele mai mari de pe piaţa locală de turism din ultimii ani. Una dintre cele mai sonore anunţuri din turismul local a fost tranzacţia prin care fondul polonez de investiţii Resource Partners, unul dintre cei mai importanţi manageri regionali de fonduri de private equity, a devenit acţionar majoritar al agenţiei de turism Vola.ro. Tranzacţia a fost estimată de Ziarul Financiar la circa 30-40 mil. euro, fiind astfel cea mai mare tranzacţie din turismul românesc a ultimilor ani. Cea de-a doua tranzacţie a fost cea prin care agenţia de turism litoralulromânesc.ro a fost cumpărată de Szallas Group, parte a grupului polonez Wirtualna Polska Holding, de la antreprenorul local Ionuţ Nedea în schimbul sumei de 21 milioane euro.