Companii

ROCA Investments a cumpărat 20% din Artesana, brand de lactate fondat de familia Donici, şi pregătesc împreună investiţii de 4,6 mil.euro într-o nouă fabrică, tot la Tecuci

ROCA Investments a cumpărat 20% din Artesana, brand de...

Autor: Roxana Rosu

17.12.2020, 10:24 870

ROCA Investments a intrat în acţionariatul companiei Artesana, brand românesc de lactate lansat de familia Donici, prin achiziţionarea unui pachet de 20% din acţiuni, pentru a susţine dezvoltarea companiei şi construirea unei a doua fabrici la Tecuci, investiţie de 4,6 imilioane euro.

„ROCA Investments dobândeşte o participaţie de 20%  în Artesana, unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti de lactate artizanale. Compania este la începutul unei etape de dezvoltare, cu perspective de creştere organică şi multiple posibilităţi de extindere într-un sector aflat pe un trend de consolidare. Dincolo de asta, argumentele care au stat la baza deciziei de a deveni acţionari în Artesana au fost potenţialul de scalare a companiei, care acţionează într-un domeniu vizat de ROCA, şi în acelaşi timp conexiunea pe care am simţit-o cu familia Donici, cu care împărtăşim aceeaşi valori şi principii. ” a spus Ionuţ Bindea, Investment Manager ROCA Investments.

Început ca un mic business de familie în 2007, Artesana comercializează în prezent produse lactate artizanale naturale premium. Ca urmare a creşterii cererii de produse, fabrica de la Tecuci a atins pragul maximum al capacităţii sale de producţie.

Pentru a acoperi cererea, familia Donici împreună cu noul acţionar vor investi într-o nouă fabrică pe terenul existent din Tecuci, în vederea triplării capacitaţii de producţie. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 4.6 milioane euro.

Producătorul estimează pentru anul 2020 o cifră de afaceri de 3,7 mi­lioane de euro, în creştere cu 23% faţă de anul pre­cedent, după ce com­­pa­nia Arte­sana Inter­naţio­nal a reînnoit brandul, schimbând eti­chetele produselor, care se găsesc în peste 700 de magazine în toată ţara, în majoritatea reţelelor de retail modern dar şi în reţele locale sau băcănii specializate.

„ROCA a apărut în momentul în care aveam nevoie de un partener care să se implice alături de noi în business ca să putem duce compania la un alt nivel, în care să răspundem cererii pieţei de produse lactate artizanale la volumele necesare”, a spus Daniel Donici, Co-Managing Partner Artesana, şi care conduce businessul de familie alături de soţia sa.

Valoarea pieţei lactatelor a cunoscut o expansiune semnificativă în ultimii ani, ajungând la aproximativ 5.4 miliarde lei în 2020, o creştere de aprox. 60% faţă de anul 2008, deşi numărul companiilor a scăzut având în vedere trendul de consolidare din piaţă. Segmentul bio, în care Artesana este prezentă, a avut  o creştere accelerată odată cu schimbarea obiceiurilor de consum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO