Companii

România, a treia ţară ca ritm de creştere pentru MOL din 2010, după Cehia şi Slovenia. Care au fost pariurile ungurilor în regiune?

România, a treia ţară ca ritm de creştere pentru MOL...

Autor: Roxana Petrescu

07.11.2016, 00:05 239
Grupul maghiar MOL a terminat pri­mele nouă luni ale anului cu o reţea formată din 1.975 de puncte de alimenta­re în contextul în care la finalul anului 2010 compania în care statul maghiar are în continuare un cuvânt greu de spus, controlând 25,2% din acţiuni, deţinea 1.558 de unităţi. România este piaţa în care MOL a bifat al treilea cel mai mare ritm de creştere în ceea ce priveşte numărul de staţii. Astfel, după investiţii în unităţi noi şi achiziţia unor rivali, MOL a devenit al treilea cel mai important jucător de profil într-un sector cu rulaje de circa 9,5-10 mld. euro anual.

Potrivit datelor aferente primelor no­uă luni ale anului, MOL a terminat pe­rioada menţionată cu 206 de benzinării în Ro­mânia. La finalul anului 2010 com­pania era prezentă prin 126 de puncte de ali­mentare, dar între timp MOL a con­tinuat investiţiile în reţea şi i-a scos pe itali­enii de la ENI din ecuaţia car­bu­ranţilor din România, preluându-le trep­tat toate staţiile.  Cu un avans de circa 63,5% în perioada analizată, România devine astfel a treia piaţă ca ritm de creştere pentru grupul MOL, primele două fiind Cehia şi Slovenia. În Cehia, MOL are acum o reţea formată din 306 benzinării în contexul în care în 2010 compania avea numai 26 de unităţi. În Slovenia, MOL a terminat primele nouă luni ale anului cu o reţea de 57 de unităţi, faţă de cele 18 cu care firma era prezentă în 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO