Companii

„România ar putea exporta mâncare, cosmetice sau mobilă în Polonia. Cred că sunt prea timide companiile româneşti“

Autor: Ştefan Stan

01.12.2014, 00:06 289
Relaţiile comerciale dintre România şi Polonia au crescut puternic în ultimii trei ani, pe măsură ce Varşovia a început să îşi orienteze investitorii şi în plan re­gional şi să încheie parte­neriate strategice. În prezent, România şi Polonia sunt în topul celor mai mari creşteri economice din Europa, a declarat la ZF Live Marek Szczygiel, ambasadorul Poloniei la Bucureşti.
 
„De când sunt ambasador în România relaţiile comerciale au crescut puternic între Ro­mânia şi Polonia. Când am ajuns aici volu­mul comerţului bilateral era undeva în ju­rul la 2 miliarde de euro. Anul acesta vom ter­mina cu 4 miliarde de euro“, a spus Szczygiel.
 
Una dintre ideile promovate puternic de Szczygiel şi de Polonia este cooperarea eco­no­mică în regiune. Polonia şi-a orientat po­li­ticile în ultimii zece ani către vestul Europei, însă am­basadorul Poloniei la Bucureşti consi­deră că este timpul ca focalizarea să fie îndreptată şi spre estul Europei, unde este cel mai mare potenţial de creştere.
 
„Una dintre cele mai mari probleme pentru economiile est-europene este cum să asi­gure creşterea economică, având stagnare sau deflaţie în zona euro. Trebuie să ne uităm foarte atent cum evoluează zona euro şi ce măsuri trebuie aplicate pentru a reduce im­pactul negativ asupra economiei.  În cazul Po­loniei, 75% din afaceri sunt făcute cu ţările mem­bre ale UE, aşa că trebuie să avem grijă la evo­luţia economică în regiune“, a spus Szczygiel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO