Companii

România a atras noi investiţii de tip greenfield de peste 1,1 mld. euro în industria auto locală în ultimul deceniu. 28 de investiţii noi au fost atrase în intervalul 2011-2021 de industria auto locală şi au fost create 8.100 de noi locuri de muncă, cele mai multe fie în partea de vest a ţării, pentru export, fie în proximitatea uzinelor Dacia şi Ford

ANALIZĂ ZF

România a atras noi investiţii de tip greenfield de peste 1,1 mld. euro în industria auto locală în ultimul deceniu. 28 de investiţii noi au fost atrase în intervalul 2011-2021 de industria auto locală şi au fost create 8.100 de noi locuri de muncă, cele mai multe fie în partea de vest a ţării, pentru export, fie în proximitatea uzinelor Dacia şi Ford

Autor: Bogdan Alecu

13.12.2021, 19:30 276

Sectorul auto trece prin cea mai puternică transformare a sa din ultima sută de ani, transformare prin care va renunţa la motorul cu ardere internă în favoarea celui electric şi implicit, modificarea întregii structuri de furnizori de componente.

Deşi sectorul auto reprezintă aproape 15% din Produsul Intern Brut şi o treime din exporturi, cu un business cumulat de 20 mld. euro în 2020, respectiv 25 mld. euro în 2019, acesta nu a atras în ultimul deceniu nicio investiţie nouă de peste un miliard de euro cum au făcut Ungaria sau Polonia. Singura mare investiţie atrasă a fost cea a Daimler, în 2013 de 300 mil. euro la Sebeş în producţia de transmisii, însă în condiţiile în care producătorul german deja producea în România alte cutii de viteze.

Uzina Ford de la Craiova a fost un adevărat magnet pentru noi furnizori la începutul deceniului trecut, aceştia venind fie direct pe platforma industrială, fie în proximitatea acesteia sau cel mult la jumătatea distanţei dintre uzinele Ford şi Dacia.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO