Companii

România avea anul trecut 6.166 unităţi şcolare din învăţământul primar şi gimnazial conectate la internet, aproape 70% din total, şi 1.444 de licee (98% din total)

România avea anul trecut 6.166 unităţi şcolare din...

Autor: Roxana Rosu

14.09.2020, 10:00 1586

România avea în anul şcolar 2019/2020 un număr de 6.166 unităţi şcolare din învăţământul primar şi gimnazial conectate la internet şi 1.444 de licee, arată datele publicate astăzi de INS.

De asemenea, în învăţământul preşcolar erau 4991 unităţi cu acces la internet, în cel profesional 71 de unităţi şi în cel postliceal şi de maiştri 172 de unităţi.

Potrivit INS, cifrele cuprind, pe lângă unităţile independente, şi secţiile din cadrul grupurilor şcolare. Sunt situaţii în care unităţile independente cuprind mai multe niveluri educaţionale (secţii din cadrul unui grup şcolar). În aceste cazuri, colectarea datelor privind baza materială (inclusiv conectarea la internet) se realizează pentru nivelul educaţional cel mai ridicat şi numărul preponderent de elevi din învăţământul cu frecvenţă din unitatea independentă.

În total, elevii din învăţământul primar şi gimnazial studiază în 3.896 unităţi şcolare independente, dintre care 3.795 publice, iar restul private. În plus, pe lângă unele licee şi grupuri şcolare funcţionează alte 4.703 secţii de învăţământ primar şi gimnazial, precum şi 551 secţii în afara grupurilor şcolare.

Practic, dintr-un total de 9150 de unităţi încadrate în segmentul primar şi gimanzial, 6.166 erau conectate la internet (67%).

Numărul elevilor înscrişi în învăţământul primar şi gimnazial este de 160.600.

Din numărul total al elevilor înscrişi în învăţământul primar, 895.200 (99,8%) studiază ca primă limbă modernă engleză sau franceză, iar 18.800 (2,1%) studiază şi o a doua limbă modernă. Majoritatea elevilor înscrişi în învăţământul gimnazial (94,6%) studiază două limbi moderne, un procent mai mare al acestora înregistrându-se în mediul urban (95,6%).

În învăţământul liceal funcţionează 1468 licee şi grupuri şcolare independente, 98% dintre ele având acces la internet.

Numărul total de liceeni se ridica anul trecut la 618.300.

Pe tipuri de licee, cele mai mari ponderi ale elevilor înscrişi se înregistrează la profilul real (29%), uman (21,6%), tehnic (17,4%) şi la profilul servicii (16,6%).

Baza materială din învăţământul liceal este una dintre cele mai diversificate din întreg sistemul preuniversitar. Astfel, la începutul anului şcolar 2019-2020 aceasta este formată din 37.033 săli de clasă şi cabinete şcolare, 7868 laboratoare şcolare, 1391 săli de gimnastică, 3428 ateliere şcolare, 1534 terenuri sportive amenajate şi 10 bazine de înot.

 

Alte statistici despre anul şcolar 2019/2020:

În anul 2019, populaţia de vârstă şcolară a fost de 4,47 milioane persoane, reprezentând 23,1% din totalul populaţiei rezidente a României (date provizorii).

Populaţia şcolară în învăţământul preuniversitar a fost de 2,98 milioane copii şi elevi.

Din totalul populaţiei de vârstă şcolară, 51,3% sunt băieţi, 50,3% studiind în mediul urban.

Mai mult de jumătate din populaţia şcolară s-a regăsit în învăţământul primar şi gimnazial (54,4%), iar peste o treime în învăţământul liceal (20,7%) şi antepreşcolar şi cel preşcolar (18,4%).

Populaţia şcolară din învăţământul preuniversitar a fost cuprinsă cu preponderenţă (96,2%) în unităţile şcolare publice, iar 3,8% în unităţi şcolare private.

În profil teritorial, populaţia şcolară din învăţământul preuniversitar din anul 2019/2020 a înregistrat cele mai ridicate valori în regiunile Nord - Est (537.600 persoane), respectiv Sud - Muntenia (419/400 persoane).

Ponderi ridicate ale unităţilor de învăţământ independente preuniversitare care au funcţionat în anul şcolar 2019/2020 au aparţinut nivelurilor de educaţie primar şi gimnazial (57,8%), liceal (21,2%), respectiv antepreşcolar şi preşcolar (17,4%).

Activitatea educaţională şi de instruire în sistemul de învăţământ preuniversitar a fost asigurată de 208.400 cadre didactice.

Raportul mediu dintre populaţia şcolară din învăţământul preuniversitar şi numărul de cadrelor didactice a fost de 14 elevi la un cadru didactic, ponderea personalului didactic de sex feminin fiind majoritară atât la nivelul întregului sistem educaţional cât şi pe niveluri de educaţie.

Învăţământul preşcolar

Învăţământul preşcolar cuprinde 1175 grădiniţe şi 9661 secţii din cadrul grupurilor şcolare precum şi secţii ce funcţionează pe lângă aceste niveluri de învăţămînt, cu un număr de 526.200 copii; 48,6% din totalul copiilor înscrişi fiind fete.

Un procent de 55% sunt cuprinşi în grădiniţe cu program normal, 44,5% în grădiniţe cu program prelungit, 0,2% în grădiniţe cu program săptămânal şi 0,3% în grădiniţe cu program special.

Din numărul total al copiilor cuprinşi în învăţământul preşcolar, 58,3% aparţin mediului urban, ponderea copiilor înscrişi în grădiniţe publice este majoritară (94,1%).

În învăţământul preşcolar, procesul educaţional se desfăşoară în 27.300 săli de clasă.

Din totalul de 19.900 calculatoare, 16.500 (82,5%) sunt utilizate în procesul de învăţământ.

Învăţământul profesional, postliceal şi de maiştri

Numărul total al elevilor înscrişi în învăţământul profesional, postliceal şi de maiştri este de 193.300. În învăţământul postliceal şi de maiştri au fost înscrişi 92.500 elevi, fiind însă unul din cele mai puţin reprezentate niveluri educaţionale din totalul populaţiei şcolare.

În ceea ce priveşte repartizarea de gen a elevilor înscrişi în învăţământul profesional predomină băieţii (66,8%), în timp ce în învăţământul postliceal şi de maiştri predomină fetele (69,3%).

Cu privire la repartizarea pe vârste, în învăţământul profesional ponderile cele mai semnificative sunt deţinute de elevii cu vârsta de 16 ani (28,9%), 15 ani (28,4%), respectiv 17 ani (23,3%).

Şcoala şi mediul online

Unităţile conectate la internet în anul şcolar 2019/2020:

  • Învăţământ preşcolar = 4991 unităţi,
  • Învăţământ primar şi gimnazial (inclusiv învăţământ special) = 6166 unităţi
  • Învăţământ liceal = 1444 unităţi,
  • Învăţământ profesional = 71 unităţi,
  • Învăţământ postliceal şi de maiştri = 172 unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO