Companii

România, la coada Europei în ceea ce priveşte dotarea locuinţelor cu electrocasnice inteligente. Mai puţin de 1% dintre români folosesc astfel de produse

România, la coada Europei în ceea ce priveşte dotarea...

Autor: Cristina Roşca

08.12.2022, 00:05 140

♦ Această statistică este influenţată de mai mulţi factori, precum durata de folosinţă a electrocasnicelor în diferite ţări, puterea de cumpărare, educaţia şi gradul de dotare a locuinţelor cu astfel de articole.

România se află pe ultimul loc în Europa în ceea ce priveşte gradul de dotare al locuinţelor cu electrocas­nice inteligente, fiind la egalitate cu Portugalia, Cehia şi Irlanda. În fiecare dintre cele patru ţări, doar 0,9% dintre locuitori au şi folosesc astfel de aparate. Spre comparaţie, în Germania, ponderea e de peste 23%, în timp ce în Marea Britanie se apropie de 20%, arată un raport al APPLiA, asociaţia producătorilor de electrocasnice. Această asociaţie are drept membri companii gigant precum Arcelik (proprietarul Arctic), Samsung, De’Longhi, Haier, Philips sau Whirlpool.

„Digitalizarea conturează viitorul Europei şi al cetăţenilor ei. Numărul de case inteligente creşte constant şi consumatorii recunosc avantajele în a folosi electrocasnice smart pentru a le face viaţa mai uşoară. Până în 2024, 31 de milioane de europeni vor folosi electrocasnice inteligente”, spun reprezentanţii APPLiA. Spre comparaţie, în 2020 erau de două ori mai puţini utilizatori pe Bătrânul Continent, conform aceleiaşi surse.

Numărul lor variază puternic de la ţară la ţară şi nu doar prin prisma populaţiei, cât şi prin prisma deschiderii locuitorilor către astfel de articole. Această statistică este influenţată de mai mulţi factori, precum durata de folosinţă a electrocasnicelor în diferite ţări, puterea de cumpărare, educaţia şi gradul de dotare al locuinţelor cu astfel de articole.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO