Investiţiile de peste 250 mil. euro în producţie au transformat România în al doilea cel mai mare exportator de espressoare din Europa şi al treilea din lume.
Mai mult, piaţa locală suflă în ceafa liderului european Italia, iar datele pe anii următori ar putea să arate o rocadă între cele două dat fiind că De’Longhi a deschis anul acesta o nouă unitate de producţie, iar Versuni a dezvoltat facilitatea deja existentă pe plan local. În 2022 (cele mai recente date), România avea o cotă de piaţă la nivel mondial de 8,86%, iar Italia era la puţin peste 9%. Cele două ţări erau depăşite doar de China, responsabilă pentru aproape o treime (29,9%) din exporturile de espressoare din lume. Odată cu noile investiţii de pe plan autohton, lucrurile ar putea arăta diferit.
România a exportat în 2022 (ultimul an pentru care există date publice) espressoare în valoare de 775 mil. dolari.
Suma este uşor mai mică decât în anul anterior, care a fost şi al doilea an de pandemie, însă este net superioară tuturor celorlalţi ani. Mai exact, în ultimul deceniu valoarea exportului a crescut de circa patru ani, arată calculele ZF făcute pe baza datelor de la The Observatory of Economic Complexity (OEC).
De’Longhi şi Versuni (fostul Philips) sunt principalii actori din acest domeniu.