Companii

România, rută alternativă pentru cerealele din Ucraina: „Cu infrastructura rutieră peticită, doar într-un univers paralel putem să ne imaginăm că vom face faţă situaţiei“

România, rută alternativă pentru cerealele din...

Autor: Florentina Niţu

27.06.2022, 00:08 3571

Barjele încărcate cu cereale din porturile ucrainene Reni şi Izmail stau până la 20 de zile blocate în portul Constanţa, în timp ce tirurile pline cu marfă ucraineană aşteaptă 4-5 zile la cozi la Halmeu (judeţul Satu Mare) pentru a intra în România.

Transportul feroviar ar putea fi soluţia deblocării situaţiei, însă linia de cale ferată de la Galaţi, unul dintre punctele cheie, necesită reparaţii pentru a fi pusă în funcţiune. Licitaţia pentru această investiţie a eşuat, astfel că CFR a anunţat că repară în regie proprie calea ferată din portul Galaţi, care ar putea fi gata cel mai devreme la începutul lunii august.

„N-o să putem face nimic pentru a aduce mai multe cereale din Ucraina prin România, pentru că nu avem infrastructura necesară. Să nu uităm că infrastructura feroviară este precară şi un tren care transportă persoane din Satu Mare până în Bucureşti face zeci de ore. Iar cu infrastructura rutieră peticită, doar într-un univers paralel putem să ne imaginăm că vom face faţă situaţiei“, spune Alexander Degianski, board director la Forest & Biomass România, companie din vestul României care are aproxiativ 5.000 de hectare de teren agricol pe care produce cereale.

Teoretic, din Ucraina ar fi trebuit să iasă circa 20 de milioane de tone de cereale de la jumătatea lunii mai până la finalul lunii iulie, iar Uniunea Europeană se baza pe ţările vecine ale Ucraine pentru acest lucru, provocarea României fiind să folosească, în special, portul Constanţa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO