„Guvernanţii nu cred în turism, site-ul de promovare e o carte de vizită, iar noi nu o avem nici pe aceasta.“
România vrea să atragă turiştii străini, dar este singura ţară din Europa care nu are un site de promovare turistică destinată străinilor, conform informaţiilor Asociaţiei Europene de Turism (ETC).
În dreptul României, există un site care ar trebui să fie unul de promovare, mai exact www.romania.travel, însă, acesta nu este funcţional. Toate ţările membre ale asociaţiei deţin un site de promovare a ţării prin care sunt prezentate obiectivele turistice importante sau activităţi specifice ţării respective pe care le pot face oamenii.
Traian Badulescu, consultant în turism, spune că cea mai bună perioadă de promovare a unei ţări este în momentele de criză, însă, guvernanţii nu au făcut nimic în această direcţie. „De când a venit pandemia nu am făcut nicio promovare, celelalte ţări au făcut, Ungaria a avut o conferinţă de promovare în România recent. Dacă începi să te promovezi acum, turiştii vor veni anul viitor. Mediul privat vrea o promovare a României, dar e nevoie de sprijin guvernamental, însă guvernanţii nu cred în turism. În alte ţări, asociaţiile de turism sunt construite pe un parteneriat public-privat“, spune Traian Bădulescu. El precizează faptul că un site de promovare reprezintă o carte de vizită a ţării, însă, România nu dispune nici de aceasta.