Companii

Românii au cele mai mici bugete de cumpărături, mai mici decât ale bulgarilor şi ale ucrainenilor

Românii au cele mai mici bugete de cumpărături, mai...

Autor: Cristina Roşca

12.03.2014, 00:03 105
Fiecare român a cheltuit anul trecut aproape 1.300 de euro pe mâncare, haine, încălţăminte, produse de îngrijire şi mobilier, de două ori mai puţin decât un polonez şi de aproape trei ori mai puţin decât un ceh, potrivit calculelor ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă PMR. România se află astfel la coada clasamentului în regiune la vânzările per capita din retail, fiind depăşită şi de Ucraina (1.370 de euro/capita) şi de Bulgaria (1.530 de euro/capita), ţării cu economii mai puţin dezvoltate şi cu salarii sub cele din România.
 
Astfel, vânzările totale din retailul local (mai puţin comerţul cu vehicule, motociclete şi carburanţi) s-au ridicat anul trecut la circa 26 mld. euro, sub cele din Cehia, unde sumele alocate pentru mâncare, haine, pantofi, cosmetice şi mobilier s-au ridicat la 36 mld. euro la o populaţie de două ori mai mică. Salariul mediu în Cehia este de două ori mai mare decât în România care se situează la circa 350 de euro. Cea mai importantă piaţă pentru comercianţi rămâne Rusia, unde 145 milioane de oameni cheltuie 450 mld. euro. 
 
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 12.03.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO