Companii

Românii au cheltuit 1,2 mld. euro pe pantofi anul trecut, piaţa crescând cu 8,5%, susţinută de online. Pandemia a întrerupt brusc trendul ascendent, iar cifrele pentru 2020 sunt incerte

ANALIZĂ

Românii au cheltuit 1,2 mld. euro pe pantofi anul...

Autor: Cristina Roşca

15.08.2020, 14:46 141

 Primele cinci branduri din piaţa de încălţăminte au împreună doar 17% din vânzări, semn că este o piaţă puternic competitivă ♦ Mai bine de jumătate din piaţă e reprezentat de segmentul pantofilor de damă ♦ Un singur brand românesc – Benvenuti – îşi face loc în top 5.

Românii au cheltuit 1,26 mld. euro pe încălţări anul trecut, vânzările crescând cu 8,5% comparativ cu 2018. Astfel, această piaţă a avut un avans mai accelerat decât cel al consumului privat în ansamblul său (circa 7%), arată calculele ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Cifrele includ şi vânzările online pen­tru că altfel, în offline nu exis­tă creştere, ba chiar e un mic declin. Per total însă, pia­ţa de încălţăminte a cres­cut. Doar pentru offline însă, 2017 a fost ulti­mul an de glorie, apoi a început trendul des­cen­dent“, spune Dan Pavel, fon­datorul Ben­ve­nuti, unul dintre cei mai im­por­tanţi jucători din piaţa de profil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO