Fiecare român cumpără circa 125 de litri de apă îmbuteliată într-un an, iar apa plată este preferată, cu 70% din vânzări, într-o piaţă estimată la 2,4 miliarde de litri pentru anul 2024, potrivit unei analize făcute de ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare şi analiză de piaţă Euromonitor International.
Vânzările de apă au crescut cu 12% în volum din 2020 încoace, iar jucătorii din piaţa apei îmbuteliate spun că au observat o tendinţă de renunţare a consumatorilor la apa de la robinet în favoarea apei îmbuteliate. În schimb, vânzările de apă minerală carbogazoasă sunt pe un trend descendent, menţinut în ultimii cinci ani. Principalele branduri care domină piaţa apei îmbuteliate sunt Borsec, Aqua Carpatica, Dorna, Bucovina şi Perla Harghitei. Borsec este lider de piaţă, atât pe apa plată, cât şi carbogazoasă, cu o cotă de 20,4%, respectiv 34,3%, potrivit datelor de la Euromonitor. În ceea ce priveşte vânzările totale de apă îmbuteliată, Borsec are o cotă de 24,4%, iar, spre comparaţie, Dorna, competitorul deţinut de gigantul Coca-Cola, are o cotă de trei ori mai mică, de 8%.
Totodată, Aqua Carpatica, brandul de apă îmbuteliată deţinut de Jean Valvis şi PepsiCo, aflat pe a doua poziţie, are o cotă de 10,4%, la o distanţă considerabilă de lider. În schimb, Aqua Carpatica a atras noi consumatori pentru apa cu arome, iar volumul vânzărilor aproape s-a dublat, crescând de la 4,2 milioane de litri în 2020 la o estimare de 7,2 milioane de litri în 2024, conform datelor Euromonitor.