Românii cheltuie anual în pieţele volante şi agroalimentare circa 1 mld. euro, respectiv 7% din banii pe care îi dau în comerţul cu dominantă alimentară, potrivit calculelor ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă GfK.
ZF a calculat vânzările în pieţele volante pornind de la o estimare de 14 mld. euro a comerţului cu dominantă alimentară unde cea mai mare pondere o au hipermarketurile şi supermarketurile, cu o cotă de piaţă cumulată de peste 40%.
Datele oferite de GfK privind structura comerţului local cu dominantă alimentară oferă astfel o primă estimare privind vânzările din pieţele volante şi agroalimentare din România, unde cea mai mare parte a vânzărilor este nefiscalizată.
„În multe oraşe din România, de cele mai multe ori oraşe mici şi medii, comerţul modern a pătruns abia în ultimii 2-3 ani, astfel că pieţele au fost multă vreme una dintre puţinele opţiuni. Este vorba şi de obişnuinţă şi de tradiţie“, crede Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva& Company. Totuşi, în ultimii ani, pieţele au pierdut tot mai mult teren, la fel ca tot comerţul tradiţional, sub povara expansiunii agresive a reţelelor străine.