Companii

Românii cheltuie peste 200 mil. lei pe ulei de măsline. În doi ani piaţa a crescut cu 33%

Segmentul uleiului de măsline reprezintă mai puţin de 10% în totalul pieţei de ulei

Segmentul uleiului de măsline reprezintă mai puţin de 10% în totalul pieţei de ulei

Autor: Maria Tufan, Cristina Roşca

01.09.2015, 00:07 632

Piaţa uleiului de măsline va sări în acest an de 200 mil. lei după un avans de 20% faţă de 2014 şi un plus de 33% faţă de 2013. Acest segment are de altfel cel mai puternic avans de pe piaţa de uleiuri şi grăsimi, singurul care mai creşte fiind untul. La polul opus se află uleiul vegetal şi margarina.

Deşi avansează cu 20% an la an, segmentul uleiului de măsline reprezintă mai puţin de 10% în totalul pieţei, românii fiind în continuare orientaţi către produsele cu preţuri mai mici. Totuşi, vânzările de ulei de măsline sunt aşteptate să crească în continuare deoarece românii sunt tot mai atenţi la ce mănâncă.

„Pieţele uleiului de floarea-soarelui şi margarinei au intrat în ultimii ani pe o pantă descendentă în contextul în care românii sunt tot mai atenţi la ceea ce mănâncă şi se reorientează către produse considerate a fi mai sănătoase, cum este cazul uleiului de măsline“, spune un executiv de top de pe piaţa uleiurilor şi grăsimilor. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO