Companii

Românii cumpără echipamente electrice noi în primul rând în funcţie de preţ si doar 22% se uită la sustenabilitatea brandului sau a produsului

Românii cumpără echipamente electrice noi în primul...

Autor: Roxana Rosu

31.01.2022, 12:12 77

Românii  ţin cont în primul rând de preţ atunci când cumpără un echipament electric nou (54%), în timp ce clasa energetică şi recenziile favorabile contează doar pentru 30% dintre ei, iar sustenabilitatea brandului sau a produsului pentru 22%, arată un studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru Asociaţia Environ.

Potrivit studiului, cei mai mulţi dintre respondenţi declară că îşi înlocuiesc telefonul mobil o dată la 2-3 ani (38%), în timp ce produsele de  înfrumuseţare şi îngrijire corporală sunt înlocuite în medie o dată pe an (23%). 

La polul opus se află electrocasnicele mari (frigider, cuptor, maşină de spălat) pe care 66% dintre cei care au participat la studiu au declarat că le înlocuiesc în medie cam la 5-10 ani.

În ceea ce priveşte motivaţia înlocuirii echipamentelor, aceasta diferă în funcţie de tipul produsului: gadget-urile (telefoane mobile, laptopuri) şi televizoarele sunt schimbate atunci când apare o nouă tehnologie (25%) sau o ofertă atractivă (21%), în timp ce electrocasnicele de bucătărie, cele de mici dimensiuni (aspiratoare) sau mari dimensiuni (maşini de spălat) sunt înlocuite atunci când se strică (73%) sau pur şi simplu sunt prea vechi (31%).

De asemenea, studiul mai arată că atunci când vine vorba de comportamentul post-consum, 58% dintre români afirmă că predau electrocasnicele vechi la schimb în magazinele care oferă vouchere sau reduceri de preţ în cadrul programelor de buy-back.

Jumătate dintre români (52%) declară că predau aparatura veche spre reciclare, iar 24% dintre respondenţi obişnuiesc să o dăruiască unor membri ai familiei sau cunoscuţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO