Companii

Românii cumpără produse de strictă necesitate, nu au bani de răsfăţ

Românii cumpără produse de strictă necesitate, nu au...

Autor: Cristina Roşca

23.09.2015, 00:07 2181

O gospodărie din România cheltuie lunar pe produse de larg consum circa 515 lei, iar din totalul sumei aproape 90% merg către alimente şi băuturi alcoolice şi nonal­co­olice. Produsele de strictă necesitate consumă aproape tot bu­getul, astfel că pentru produsele de „răsfăţ“ precum cele de îngrijire personală sumele rămase sunt foarte mici. Si­tua­ţia poate fi explicată de faptul că salariile în România sunt mult în urma celor din Europa în timp ce preţurile sunt de multe ori aliniate.

„(...)Produsele alimentare (excluzând băuturile) repre­zin­tă 70% din coşul mediu lunar al unei gospodării, însă prin­cipalul motor de creştere al pieţei de bunuri de larg con­sum au fost produsele de curăţenie, cele de îngrijire perso­na­lă şi băuturile - în special cele alcoolice“, spune Diana Scăunaşu, client service manager în cadrul GfK Romania.

Structura coşului de consum ilustrează puterea slabă de cumpărare a românilor care sunt forţaţi să cheltuie cea mai mare parte a banilor pe mâncare şi pe bunuri de strictă ne­ce­sitate, produsele de îngrijire personală şi cele de îngrijirea lo­cuinţei fiind lăsate la coada listei de priorităţi. România are preţuri similare cu cele din Polonia sau Ungaria deşi sa­la­riul mediu este de până la de două ori mai mic. Prin com­paraţie cu media UE, preţurile sunt de două ori mai mici, dar salariul reprezintă doar 20% din media celor 28 de ţări mem­bre, arată calculele ZF făcute pe baza datelor insti­tutului de statistică european Eurostat.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO