Companii

Românii sacrifică îmbrăcămintea şi încălţămintea pentru băuturi şi ţigări

Autor: Ioana David

12.09.2011, 00:00 193

Bugetul mediu de cheltuieli de consum al fiecărei gospodării din România s-a ridicat la 356 de euro pe lună (în primul trimestru al acestui an - 1.502 lei), în timp ce bugetul de cheltuieli de consum al unei gospodării din Cehia este de 2,5 ori mai mare, iar în Italia de 6,9 ori mai mare, potrivit unui studiu al firmei de consultanţă A.T. Kearney.

Analiza primelor trei luni ale anului în intervalul 2008-2011 arată că a crescut ponderea cheltuielilor cu mâncarea şi băuturile răcoritoare (de la 40,3% la 42%), a alcoolului şi tutunului (de la 6,2% la 7,2%), a cheltuielor cu transportul (de la 5,7% la 5,8%). Cheltuielile cu locuinţa şi utilităţile s-au menţinut constante, în timp ce cheltuielile cu îmbrăcămintea şi încălţămintea au avut cel mai mult de suferit (de la 5,5% la 3,9%).

"Gospodăriile din România alocă peste 60% din cheltuielile de consum pentru mâncare şi utilităţi şi 7,2% pentru alcool şi tutun", a spus Daniel Catană, consultant al A.T. Kearney. Bugetul alocat de fiecare român pentru cheltuielile de consum s-a ridicat la 1.502 lei lunar (356 de euro) în primul trimestru din 2011, comparativ cu 1.295 de lei lunar (357 de euro) în primul trimestru din 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO