Companii

Romar, un centru medical care nu poate fi ignorat

11.12.2003, 00:00 104



Centrul medical Romar Bucuresti s-a infiintat in septembrie 2000, la initiativa unor medici care au vrut sa vada daca isi pot incerca fortele si in sistemul privat de sanatate.



Romar functioneaza cu doua sedii in Capitala, personalul sau fiind in functie de contractele de servicii medicale incheiate, fluctuant, avand in vedere numarul mare de colaboratori sI de lucrul in echipe.





Toate serviciile medicale pentru clasa medie



Centrul ofera servicii pentru toate specialitatile medicale, cu o atentie speciala pentru medicina muncii unde exista atat servicii clinice, cat sI investigatii paraclinice, de laborator sau speciale, cum sunt cele toxicologice.



Practic, Romar acopera gama completa a investigatiilor medicale.



In general, clientii centrului apartin clasei medii, dar a fost instituita o politica de preturi flexibila, pentru ca de serviciiile Romar sa beneficieze atat persoanele mai modeste material, dar sI cei care folosesc serviciile sale mai des -pentru care exista carduri, discount-uri, spune doctorul Liliana Hagicalil, directorul medical al Romar.



"Incercam sa ne adaptam situatiei de pe piata, dar sI sa oferim accesul la serviciile noastre persoanelor care au resurse mai reduse pentru apelarea la sectorul privat de sanatate", apreciaza doctorul Hagicalil.



Bineinteles, printre clientI se afla sI VIP-uri, dar in momentul in care intra la Romar, devin, din punct de vedere medical, pacientI: sansele sunt egale, preturile nu sunt speciale.



"Avem consultatii atat la sediile noastre, cat sI la cabinetele de intreprindere , cu echipe sI aparatura mobila. Nu coboram sub o suta de pacientI pe zi , aici sau pe teren, cu mici variatii de sezon sau situatii", spune Hagicalil.





Nu va fie teama de medicina muncii



"In ultima perioada ne ocupam de medicina muncii, o disciplina relativ neglijata dar pe care ultimele reglementari din Codul Muncii au adus-o la dimesiunile sale reale", declara directorul Romar.



Conform acestora, controalele sunt obligatorii sI sunt platite in exclusivitate de angajatori.



Regulile acestei specialitatI medicale asigura angajatului conditii cat mai bune de munca sI diagnosticarea la timp a bolilor profesionale, iar pentru angajator reprezinta o informarea continua despre starea de sanatate a angajatului sI o oportunitate in privinta imbunatatirii tehnologiilor in sensul cresterii productivitatii muncii.



Doctorul Hagicalil spune ca medicina muncii este "o disciplina care presupune munca in echipa sI multa consiliere la fata locului".



Clientii Romar pentru serviciile de medicina muncii sunt atat din domeniul de stat, cat sI cel privat, cu numar mic sau mai semnificativ de angajatI. Profilul lor este foarte diversificat: sunt din domeniul alimentar, al constructiilor, comercial, mass-media.



"Indiferent de domeniu ii consiliem cu multa atentie inainte de a incepe contractul, astfel incat sa face o treaba profesionista sI sa raspundem adecvat provocarilor", declara directorul Romar.



In plus, seful de la Romar a remarcat faptul ca, in ultima perioada, au aparut noi factori de risc, cum ar fi munca cu calculatorul, sau factor de risc care nu au fost suficient cuantificatI din cauza inexistentei unei aparaturi neadecvate.



Medicina muncii este o disciplina care a patruns greu pe piata sI, ca orice lucru obligatoriu, a fost privit, la inceput, cu ostilitate de catre angajatori. Angajatorii sI-au dat insa seama ca a fost mult mai ieftin sa previi decat sa tratezi sI au devenit constientI de necesitatea acestor servicii



"De asemenea, angajatii trebuie sa priveasca serviciile de medicina a muncii ca o facilitate sI o ocazie in care sa isI testeze starea de sanatate, de care trebuie sa profite la maxim", apreciaza doctorul Hagicalil.





Stat-privat, doua sisteme complementare



Directorul centrului Romar apreciaza ca piata serviciilor private de sanatate este in continua schimbare, raspunde cerintelor sociale actuale, dar este si greu de separat de sistemul de stat, ca mentalitate.



"Sunt doua sisteme care trebuie sa colaboreze pe piata, nu se pot separa, se completeaza, sistemul privat are continuitate in sectorul tertiar -spitalul, deci sunt greu de judecat separat", crede acesta.



In ceea ce priveste Romar-ul, va avea "o evolutie pozitiva, destul de rapida, ramanand sigur sub vremuri, ca orice afacere din Romania".



Doctorul Hagicalil afirma ca legislatia te poate ajuta, sau te poate impiedica, important este ca itI faci treaba bine sI isI faci un renume ca profesionist: "N-as putea spune ca, din acest punct de vedere, suntem mai oropsitI sau favorizatI decat alte sisteme, conteaza sa-tI faci treaba corect sI profesionist, indiferent de restrictii"



Ea apreciaza ca aparitia asigurarilor private de sanatate va duce la evolutii diferite, conditionate de actorii din joc, de nivelul economic al beneficiarilor. Un boom nu este obligatoriu, este nevoie de o perioada de adaptare, de rodaj, deci, la inceput, inertia va fi mai mare.





"Concurenta" de apartament



In Bucuresti au aparut, in ultima perioada, centre medicale performante sI Romar are nevoie de aceasta concurenta, pentru ca echipei de aici ii da o motivatie permanenta de perfectionare, concurenta fiind o stare fara de care nici o piata nu poate sa functioneze.



"In sistemul medical concurenta este mai aparte. Lucrezi in echipa sI nu potI sa tragi o linie sI sa spui de aici termin eu si incepi tu. Totul trebuie facut spre binele pacientului. Oricare ar fi, concurenta pe noi ne onoreaza", afirma directorul Romar.



La fel ca altii, Romar s-a confruntat cu concurenta neloiala, din pacate nu din partea centrelor redutabile .



"Ne trezim de multe ori pe piata cu firme medicale care functioneaza in conditii improprii, intr-o garsoniera sau apartament de bloc, care vin cu niste preturi de dumping, ce ii pot atrage pe clientii nostrii, aflatI in necunostiinta de cauza", avertizeaza directorul Romar.



Dar, pana la urma normalitatea este normalitate sI este vorba, in esenta de o problema de loaialiate, calitatea aparand la suprafata in orice domeniu .





Planuri de afaceri serioase



Pentru 2003 obiectivul principal al Romar a fost perfectionarea serviciilor de medicina muncii, castigarea cat mai multor clientI sI pastrarea standardelor tuturor prestatiilor centrului.



In ce priveste extinderea, evolutia unor centre medicale dintr-o eventuala retea Romar, deschise in alte zone decat Bucurestiul, este greu de previzionat, depinzand foarte mult de reactia populatiei.



"Medicina muncii a patruns in Bucuresti foaret greu sI trebuie sa ne gandim intotdeauna la rentabilitate.Ca orice firma trebuie sa ne dezvoltam si intensiv sI extensiv, dar numai pe baza unor planuri de afaceri serios fundamentate, cu testarea pietii. Ne consideram in piata un jucator pe care nu potI sa-l ignori ", a conchis directorul centrului medical Romar Bucuresti. (A.P.)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO