Companii

Ron Kaufman, guru mondial în customer service: Lecţiile de customer service trebuie învăţate de orice angajat din servicii, de la şoferul de taxi până la angajaţii marilor companii aeriene din lume

Autor a 15 cărţi în domeniul serviciilor şi afacerilor (dintre care cea mai cunoscută este „Cultura serviciilor superioare“), Kaufman s-a născut în SUA, dar de 25 de ani s-a mutat în Singapore. Bunicul său s-a născut în România. Prima oară a venit în România în 2012, în cadrul unui eveniment dedicat serviciilor: „Cea mai bună definiţie a serviciilor este să acţionezi în aşa fel încât să creezi valoare altcuiva. Există şase trepte ale serviciilor, iar dacă o companie descoperă la care dintre aceste niveluri se află, poate să acţioneze în aşa fel încât să îmbunătăţească serviciile oferite clienţilor. Nivelul cel mai scăzut din punct de vedere calitativ este cel critic (în engleză ,„criminal“), urmat de cel minim („basic“), previzibil („expected“), dorit („desired“), surprinzător („surprising“) şi incredibil („unbelievable“), cel din urmă fiind cel mai înalt nivel“

Autor a 15 cărţi în domeniul serviciilor şi afacerilor (dintre care cea mai cunoscută este „Cultura serviciilor superioare“), Kaufman s-a născut în SUA, dar de 25 de ani s-a mutat în Singapore. Bunicul său s-a născut în România. Prima oară a venit în România în 2012, în cadrul unui eveniment dedicat serviciilor: „Cea mai bună definiţie a serviciilor este să acţionezi în aşa fel încât să creezi valoare altcuiva. Există şase trepte ale serviciilor, iar dacă o companie descoperă la care dintre aceste niveluri se află, poate să acţioneze în aşa fel încât să îmbunătăţească serviciile oferite clienţilor. Nivelul cel mai scăzut din punct de vedere calitativ este cel critic (în engleză ,„criminal“), urmat de cel minim („basic“), previzibil („expected“), dorit („desired“), surprinzător („surprising“) şi incredibil („unbelievable“), cel din urmă fiind cel mai înalt nivel“

Autor: Adelina Mihai

13.11.2014, 00:07 340

Există şase niveluri ale serviciilor pe care o companie le poate oferi clienţilor externi sau interni, iar diagnosticul obţinut în funcţie de această ierarhie indică ariile în care se pot face şi trebuie aduse îmbunătăţiri, a spus Ron Kaufman, guru mondial în customer service, care a fost ieri speaker la evenimentul „The Secrets of Superior Service“ organizat în Bucureşti de compania Customer Focus în parteneriat cu ZF.

„Cea mai bună definiţie a serviciilor este să acţionezi în aşa fel încât să creezi valoare altcuiva. Există şase trepte ale serviciilor, iar dacă o companie descoperă la care dintre aceste niveluri se află, poate să acţioneze în aşa fel încât să îmbunătăţească serviciile oferite clienţilor. Nivelul cel mai scăzut din punct de vedere calitativ este cel critic (în engleză ,„criminal“), urmat de cel minim („basic“), previzibil („expected“), dorit („desired“), surprinzător („surprising“) şi incredibil („unbelievable“), cel din urmă fiind cel mai înalt nivel“, a spus Ron Kaufman, fondatorul companiei UP! Your Service şi guru mondial în domeniul creşterii calităţii serviciilor pentru clienţi şi în crearea unei culturi a serviciilor în companii.

Nivelul „criminal“ nu întruneşte deloc standardele companiei de livrare a acelui serviciu, iar clienţii tind să nu se mai întoarcă niciodată la acea companie, în timp ce nivelul „basic“ prespune ca serviciile oferite de companie să fie la nivelul minim, dezamăgitoare, dar nu atât de slabe încât să atragă plângeri din partea clienţilor.

„Un nivel «basic» al serviciilor este oferit, de exemplu, de un şofer de taxi care este într-o dispoziţie proastă, iar în maşină mirosul este neplăcut, dar care te duce până la destinaţie“, a spus el.

Următorul nivel, cel „previzibil“, indică faptul că serviciile oferite nu au nimic special, de aceea nu aduce loialitatea clienţilor, clienţi care vor apela din nou la companie doar dacă nu au alte opţiuni. „Te aştepţi ca, atunci când te urci într-un taxi şi comunici adresa la care vrei să ajungi, taximetristul să ştie unde este strada respectivă. Dacă acest lucru nu se întâmplă, serviciul nu îndeplineşte aşteptarea clientului, chiar dacă până la final şoferul va găsi o soluţie prin care clientul să ajungă la destinaţie.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO