Companii

Rucsandra Hurezeanu, Ivatherm: Vânzările la export au crescut cu 75%

Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea businessului

Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea businessului

Autor: Cristina Roşca

06.04.2016, 00:05 1494

Brandul românesc de dermato-cosmetice Ivatherm a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, aproape dublă faţă de 2014, ultimul an pentru care există date publice. Avansul businessului a fost susţinut în principal de exporturi, compania ajungând să trimită produsele realizate cu apă termală de la Herculane pe zece pieţe.

„Am terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, iar exportul a ajuns să reprezinte o treime din total”, spune Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea businessului.

Ea spune că a crescut şi piaţa locală, însă doar cu circa 10%, pe când businessul realizat pe alte pieţe a explodat ca urmare a faptului că firma a „atacat” tot mai multe pieţe noi. „Vânzările la export au crescut cu 75%”.

Planurile companiei nu se opresc însă aici, Ivatherm ţintind să intre şi pe alte pieţe noi. „Ţinta noastră sunt ţările din Asia şi cele din Orientul Mijlociu. Apoi vine la rând Europa de Vest.”

În aceste condiţii, compania şi-a bugetat o creştere a businessului şi în 2016, însă Rucsandra Hurezeanu preferă să nu înainteze cifre. Ea spune că avansul va depinde de numărul de pieţe noi pe care compania va intra şi de evoluţia vânzărilor pe acestea.

Rucsandra Hurezeanu, de profesie medic, a lansat brandul de dermatocosmetice Ivatherm în 2005, pe o piaţă dominată de companii străine precum Vichy sau Avene. A început prin a studia proprietăţile apei termale de la Herculane, cea mai veche staţiune balneară din Europa. A mers apoi în Franţa, unde a contractat o echipă de cercetători care să studieze apa de la Herculane şi apoi a început producţia. Astăzi cosmeticele româneşti Ivatherm sunt „made in France“ şi apoi sunt vândute în România, ajungând pe rafturile a circa 1.000 de farmacii de pe piaţa locală. Apoi, brandul a ieşit la export.

Povestea Ivatherm, singurul jucător român important de pe piaţa dermato-cosmeticelor, începe în 2005, când Ruxandra Hurezeanu, cea care deţine şi conduce în prezent businessul a simţit nevoia să îşi construiască propria afacere.

A terminat facultatea de Medicină şi imediat după s-a angajat în domeniul farma, unde a rămas timp de zece ani. A crescut treptat până a simţit că nu mai are unde urca şi a decis că este momentul să îşi facă un business propriu. Ea recunoaşte că a avut însă un exemplu pe care să îl urmeze, pe cel al mamei sale, care la începutul anilor '90 şi-a deschis prima farmacie privată. Apoi business-ul s-a extins şi în distribuţie şi producţie.

Tot mama a fost cea care a sprijinit-o financiar să pornească la drum. Nu oferă cifre privind investiţiile necesare pentru pornirea unui astfel de business, limitându-se a spune că este vorba de cifre destul de mari.

Apa termală folosită de Ivatherm provine dintr-un izvor termo-salin cu debit foarte mare. La Herculane majoritatea izvoarelor sunt sulfuroase. Apa vine de la 2.000 de metri adâncime şi când ajunge la suprafaţă are 45 de grade, astfel este aproape sterilă. Mai mult, îşi păstrează compoziţia şi nu se alterează prin transport.

Ruxandra Hurezeanu îşi explica anterior decizia de a merge în Franţa atât pentru partea de cercetare-dezvoltare cât şi pentru producţie prin faptul că hexagonul este o piaţă de renume pentru cosmetice, cu o valoare de 15 miliarde de euro, faţă de mai puţin de 1 mld. euro în România. Ea mai spune că acolo sunt mulţi producători care nu au branduri proprii ci realizează exclusiv cosmetice pentru jucători din alte pieţe.
Piaţa de dermatocosmetice, produse vândute în special prin intermediul farmaciilor şi mai puţin online, s-a apropiat anul trecut de pragul de 200 de milioane de lei, după un plus de 5% al vânzărilor, a doua cea mai bună evoluţie din piaţa totală a produselor cosmetice, după segmentul de lux, arată datele ZF pe baza informaţiilor din piaţă. Brandurile Vichy, Avene Eau Thermale, La Roche Posay, Bioderma, Ducray şi Ivatherm au împreună 80% din piaţa de dermatocosmetice. Astfel, Ivatherm este singurul brand românesc între cinci jucători din hexagon.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO