Compania aeriană de stat Tarom a avut monopol pe rute interne până în 2017, an când operatorii low-cost Wizz Air, Blue Air şi Ryanair au lansat curse pe mai multe rute interne, acest segment de piaţă fiind noul pariu al jucătorilor low-cost.
Bucureşti - Cluj-Napoca este ruta internă cu cel mai mare trafic, respectiv 242.000 de pasageri în primul semestru din acest an, trafic în uşoară scădere (cu 1%) faţă de perioada similară a anului trecut. Aceasta este şi ruta internă deservită de cele mai multe zboruri, 54 de frecvenţe săptămânal, operate de compania naţională Tarom, dar şi de companiile aeriene low-cost Blue Air şi Wizz Air. În ultimul an, companiile aeriene low-cost au muşcat din piaţa rutelor interne, având în vedere dezvoltarea deficitară a infrastructurii feroviare şi rutiere pe această rută. Viteza trenurilor de călători este în scădere date fiind problemele de pe calea ferată, în timp ce autostrăzile se lasă aşteptate.
Tariful unui bilet de avion pe Bucureşti - Cluj-Napoca începe de la 80 de euro cu Tarom la clasa economic (tarife promoţionale), cu rezervare făcută de ieri pentru perioada 3-4 septembrie şi ajunge la 340 de euro la clasa business, arată datele de pe site-ul companiei aeriene. Cu compania aeriană low-cost Wizz Air tariful începe de la 60 de euro pentru o călătorie, iar la Blue Air, ce operează două curse pe zi, tariful unei călătorii dus-întors este de 150 de euro de persoană.
Cluj Napoca este al doilea pol de business al ţării (după numărul de firme prezente), a devenit o zonă magnet pentru companiile din IT şi outsourcing şi un pol de producţie, oamenii de afaceri aleg să se deplaseze pe această rută cu avionul dată fiind durata redusă a călătoriei, de doar o oră. Infrastructura rutieră ce leagă aceste două oraşe este deficitară (peste cinci ore durează călătoria), la fel ca şi cea feroviară (durata călătoriei se ridică la 10 ore).