Companii

Ruukki: Noroc ca au inceput sa se strice acoperisurile de acum 10-15 ani

Ruukki: Noroc ca au inceput sa se strice acoperisurile de acum 10-15 ani

Madalina Dumitru, country marketing manager al Ruukki Romania si Bulgaria: Pentru ca nu au mai avut bani de constructii noi, romanii au ales sa investeasca in propria casa, in renovari si extinderi

26.01.2010, 00:00 1197

Compania nu a facut inca publice rezultatele financiare pe 2009,dar estimeaza o crestere si in valoare fata de 2008, cand arealizat un business de circa 30 mil. euro. Cum a reusit insaRuukki sa creasca in 2009 cand piata constructiilor s-a redus cu17%?

Finalizarea fabricii din Bolintin Deal in 2008, in careactionarii au investit circa 35 mil. euro, i-a permis companiei safie mai agresiva si sa livreze in patru zile comenzile pe care deobicei le indeplinea in doua saptamani. In plus, a fost avantajatade faptul ca cererile de tigla nu au scazut, iar sectoareleindustrial si retail au continuat sa se dezvolte.

"Pentru ca nu au mai avut bani de constructii noi, romanii auales sa investeasca in propria casa, in renovari si extinderi.Acoperisurile construite in urma cu 10-15 ani au ajuns la termenulde expirare si a trebuit sa fie schimbate. Noi ne asteptam incontinuare la o cerere ridicata de acoperisuri, tocmai datoritarenovarilor", afirma Madalina Dumitru, country marketing manager alRuukki Romania si Bulgaria.

Vanzarile de tigle au fost generate in proportie de 40-50% demansardarea caselor existente si de renovari, fata de circa 35% catera procentul in 2008.

Anul trecut a adus numeroase schimbari in structura pietei deconstructii, perioada de sezon de varf fiind mult mai scurta. "Dacapana in 2008 perioadele de varf erau aprilie-iunie siseptembrie-noiembrie, in 2009 sezonul cu cele mai mari vanzari afost aprilie-august, ulterior au scazut in septembrie-octombrie,noiembrie a fost foarte jos, iar ulterior in decembrie a fost ousoara crestere", explica Dumitru.

Jumatate din productie se va duce la export

Ruukki si-a extins in 2009 activitatea de export in Rusia,Bulgaria si Serbia, ajungand sa exporte 30% din productie. Pentruanul acesta, finlandezii si-au propus sa ajunga ca exportul sagenereze jumatate din cifra de afaceri.

"Avem deja preprogramari pentru export, mai ales din Rusia, carese dezvolta puternic in sectoarele industrial si de retail, iarfabrica Ruukki de acolo lucreaza la capacitate maxima", sustineDumitru.

Vanzarile Ruukki pe piata romaneasca sunt realizate in mod egal,de circa 30%, de catre sistemele pentru acoperisuri, structurilemetalice si project sales- proiecte unde compania furnizeaza unpachet de produse. Criza a afectat anul trecut in primul randotelurile mari, apoi cele speciale, ulterior sectorul industrial sispre finalul anului sectorul rezidential. "Ne asteptam ca acestesectoare sa revina in ordinea in care au fost lovite de criza,incepand din semestrul al doilea al anului curent".

In sectoarele industrial si de retail compania a livrat produsecatre Era Shopping Center Oradea, Tassulo, Tiago Mall Oradea,centrul logistic Renault de pe autostrada Bucuresti-Pitesti,centrul expozitional Craiova, Pepsi (centrul logistic si birouri)si Fashion House din Bucuresti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO