Companii

Şah la lider pe o piaţă de 55 mld. lei anual. Marile dueluri din industria alimentară românească: „Urmăritorii“ cresc mai repede decât liderul în ultimii ani

Analiză

Autor: Florentina Niţu

11.09.2020, 16:20 1703

„Locurile 2 şi 3 vin din spate dinamic, cu ambiţie. (...) Este bine să existe concurenţă, pentru că liderii sunt provocaţi“

Lupta dintre branduri, noto­rietatea, accesul la consum­ator sunt la cote maxime în industria alimentară şi a băuturilor, un sector de 55-60 mld. lei anual unde mărcile antre­prenoriale au fost mereu vizate de multinaţionale pen­tru preluare, iar giganţii străini s-au luptat pentru fiecare felie de cotă de piaţă. ZF a analizat ratele de creştere ale cifrelor de afaceri din 2019 faţă de 2018 pentru cele mai importante companii din pieţele mari ale industriei alimentare: de la sucuri, bere, ape minerale şi dulciuri până la lactate, produse de panificaţie, mezeluri, zahăr sau uleiuri vegetale.

Lupta pentru supremaţie dintre Coca-Cola şi PepsiCo, cele două mărci de pe podiumul pieţei de băuturi răcoritoare, are loc de mai bine de un secol, implicând dezvoltarea de noi produse sau strategii de marketing. Cu toate acestea, gigantul american Coca-Cola s-a menţinut pe prima poziţie în România de-a lungul anilor, însă în 2019, PepsiCo a avut o rată de creştere anuală mai mare, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO