♦ În top 500 sunt nouă dintre cei zece mari comercianţi de alimente ♦ Poziţiile variază de la 5 la 422, locurile „fruntaşe“ fiind ocupate de companiile cu politica de discount ♦ Locul în clasament este influenţat de o serie de factori precum cifra de afaceri, modelul de business (formatul de magazine) şi ponderea importurilor directe în total business ♦ Pragul de intrare în top 20 cei mai mari importatori locali este de peste 400-500 mil. euro, iar în top 100 de 100-150 mil. euro, conform estimărilor ZF.
Nouă dintre cei zece jucători din comerţul modern din România se găsesc în topul celor mai mari 500 de importatori locali. Singurul retailer care lipseşte din clasament este lanţul de hipermarketuri Cora care este însă şi cel mai mic jucător din comerţul local, cu venituri de circa 400 mil. euro, conform celor mai recente date, aferente anului 2020.
Mai mult decât atât, şapte retaileri sunt chiar între primii 100 importatori din România, măsura clară a consumului din afara ţării de alimente, băuturi, produse de îngrijire personală şi a locuinţei.
Comerţul modern este o piaţă cu zece jucători străini, afaceri anuale de circa 76 mld. lei (15 mld. euro) şi 3.500 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate şi cash & carry. Din estimările ZF, care au la bază poziţiile ocupate de aceşti retaileri în topul importatorilor, valoarea produselor aduse de peste graniţă merge spre 2-3 mld. euro.