Companii

Sase din zece romani au cheltuit mai putin in baruri si cluburi

23.02.2010, 23:11 31

Aproape unu din doi romani (46%) a ramas fidel produselor pecare obisnuia sa le achizitioneze inainte de criza, insa a fostnevoit sa reduca volumele cumparate, arata un studiu realizatrecent de compania de cercetare a pietei MEMRB in sectorulbunurilor de larg consum.

"In criza s-a remarcat si o orientare a consumatorilor catreprodusele substituente mai ieftine. 37% dintre cei chestionati auraspuns ca au cumparat produse similare celor pe care obisnuiauanterior sa le achizitioneze, insa la un pret mai mic", a precizatDorian Cazacu, Customer Research Manager al MEMRB Romania, incadrul unui eveniment organizat de companie.

Studiul citat a fost realizat in aceasta luna in randulpersoanelor cu varsta de peste 18 ani din orasele de dimensiunimedii si mari.

Cazacu a mai spus ca cele mai afectate de reducerea veniturilordisponibile ale consumatorilor au fost bunurile nealimentare. Deexemplu, 79% dintre persoanele chestionate de MEMRB au spus ca aucumparat mai putine haine si incaltari noi in criza, in timp cedoar 25% din consumatori si-au ajustat cheltuielile pentru bunurilede larg consum.

Mai mult de jumatate din romani (60%) si-au redus bugetul pentruiesirile in restaurante, baruri sau cluburi, un procent similarfiind inregistrat si in cazul celor care au mers mai rar la teatru,cinema sau la concerte de la declansarea crizei economice. Acesteschimbari in consum si in stilul de viata al romanilor au venit inconditiile in care unu din doi consumatori a resimtit criza inpropriile buzunare prin inrautatirea situatiei sale financiare.

"Criza a generat scaderi de salarii unui procent de 35% dintreconsumatori, iar 28% dintre cei chestionati au raspuns ca au avutscaderi ale veniturilor extra-salariale", se mai arata in studiulcitat. "Exista un optimism acum in randul consumatorilor, dartrebuie sa fim in continuare precauti", a afirmat Cazacu.

MEMRB a lansat ieri un serviciu nou pe piata, denumit LiquidModeling, o platforma de modelare care creeaza scenarii de raspunspentru strategiile de marketing ale companiilor din comert si dinindustria bunurilor de larg consum.

Piata bunurilor de larg consum este estimata la peste 20 demiliarde de euro, din care 10-15 miliarde de euro reprezintasegmentul alimentar, potrivit ultimelor date disponibile. Anultrecut, piata de profil s-a contractat cu 10% in volum fata de2008, segmentul alimentar avand un declin de 5%.

In comertul traditional toate tipurile de magazine au avutscaderi de vanzari, in timp ce retailul modern s-a mentinut pe untrend ascendent, cu un ritm de crestere al vanzarilor de 8% involum si 13% in valoare in 2009 fata de anul anterior, mai aratadatele MEMRB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO